אוטיזם: תועלת הטיפול האלטרנטיבי

(0)
לדרג

מחקר: כמעט 40% מהילדים שיש להם הפרעה מהספקטרום האוטיסטי או עיכוב התפתחותי נחשפים לטיפולי רפואה משלימה. מתי זה עלול להיות מסוכן?

מאת: מערכת zap doctors

הורים לילדים קטנים עם הפרעות נוירו-התפתחותית או הפרעות מהספקטרום של אוטיזם בוחרים לעתים קרובות לנסות לסייע לילדיהם באמצעי רפואה אלטרנטיבית, כך עולה ממחקר חדש מקליפורניה, שתוצאותיו פורסמו החודש בכתב העת Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics.

החוקרים מצאו כי קרוב ל-40% מהמשפחות עם ילד הסובל מאוטיזם ו-30% מהמשפחות עם ילד הסובל מעיכוב התפתחותי בחרו בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית. הטיפולים הנפוצים ביותר כללו מתן תוספים תזונתיים.

מדגם המחקר כלל 578 ילדים בגילאי שנתיים עד חמש; 453 מהם ענו על הקריטריונים האבחנתיים להפרעות מהספקטרום של אוטיזם ו-125 אובחנו עם עיכוב התפתחותי.

השימוש בטיפולי רפואה אלטרנטיבית היה נפוץ יותר במשפחות בהן לפחות אחד ההורים היה בעל תואר ראשון, בהשוואה למשפחות ללא רמת השכלה זו. בנוסף, הורים לילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם נטו הרבה יותר לבחור בדיאטה נטולת-גלוטן ונטולת קזאין, בהשוואה להורים לילדים עם עיכוב התפתחותי.

החוקרים מציינים כי 8.6% מהילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם קיבלו טיפולים משלימים שהם פולשניים, לא מוכחים או בעלי פוטנציאל לנזק (כלציה, אימונוגלובולינים דרך הווריד, תרופות נגד פטריות וזריקות B12). טיפולים אלו היו נפוצים כפליים במשפחות בהן ההורים היו חסרי השכלה אקדמאית, בהשוואה למשפחות עם הורה אחד לפחות עם תואר ראשון (9% לעומת 3.7%).

השכיחות של טיפולי רפואה משלימה ואלטרנטיבית מסוכנים יותר עמדה על כ-9% ומדגישה את החשש והאתגרים הכרוכים בתהליכי קבלת החלטות ונכונות של חלק מהמשפחות לבחור בהתערבויות אלו.

ייתכן כי מטפלים קונבנציונליים צריכים לקחת חלק פעיל יותר במשפחות משכילות בנוגע לסיכונים האפשריים של טיפולים אלו.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום