"להגן על עובדות בטיפולי פוריות"

(0)
לדרג

אושר לקריאה ראשונה: יורחבו זכויותיהן של עובדות בטיפולי פוריות - יהיו מוגנות מפיטורין, ללא קשר למספר הילדים וללא קשר אם ניצלו את החופשה בעבר

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה הצעת החוק, לפיה ייאסר על מעסיק לפטר עובדת בתקופת טיפולי פוריות, גם אם השתמשה בזכות זו אצל מעסיק קודם.

לפי הצעת החוק שיזמה ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), ההגנה מפני פיטורים תעמוד לעובדת בעת טיפולים לקראת הבאת שני ילדים בכל מקום בו תועסק. עד כה הזכות הייתה מוגבלת לצורך הבאת שני ילדים לאורך כל שנות עבודתה, גם אם החליפה מקומות עבודה.

בנוסף קובעת הצעת החוק כי לצורך ההכרה בהגנה מפני פיטורים לא יילקח בחשבון מספר הילדים הנמצאים בחזקתה של העובדת. זאת בשונה מהחוק הקיים כיום, הקובע כי אם העובדת היא אמא לשני ילדים, היא אינה זכאית עוד להגנה מפני פיטורים בעת טיפולי פוריות.

נציגי משרדי הכלכלה והאוצר שנכחו בדיון הודיעו כי הם תומכים בהצעת החוק. יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) קרא להם להסכים להרחיב עוד את זכויות העובדות הנמצאות בטיפולי פוריות, ואמר כי יעמוד על כך בעת ההכנות לקריאה השנייה והשלישית של הצעת החוק.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי פוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום