בגלל האלימות: שיבושים בבתי"ח

(0)
לדרג

במחאה על אלימות נגד רופאים, ניתנו הבוקר רק טיפולי חירום. בהסתדרות הרפואית מדגישים כי אם התוכנית למיגור התופעה לא תצא לפועל, ההשבתות יעלו שלב

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות אירועי האלימות נגד רופאים, ההסתדרות הרפואית בישראל שיבשה היום (א') את הפעילות בכל בתי החולים ברחבי הארץ כצעד מחאה לצורך קיום אסיפות הסברה. שיבושי הפעילות החלו בשעה 08:00 ונמשכו עד השעה 10:00. במסגרת שיבושי הפעילות לא ניתנו שירותים למעט טיפולי חירום כגון: שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים.

מההסתדרות הרפואית (הר"י) נמסר כי "לאחרונה התחיל גל של תקיפות נשנות וחוזרות של רופאות ורופאים על ידי מטופלים או בני משפחותיהם. גל האלימות המזעזע והמבייש נמשך והציבור ברובו שותק. אנו לא נשתוק". לדברי ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, "זהו אבסורד שאנו, ציבור הרופאות והרופאים בישראל, נשבענו לשמור על חיי אדם ולטפל בכל מי שזקוק לסיוע רפואי ואילו חיינו הופכים הפקר. זו התמורה הלא הוגנת שזוכים לה הרופאים עבור עבודתם הקשה", ד"ר אידלמן הוסיף ואמר "פגיעה ברופא פוגעת גם במטופליו. רופא שהותקף מתקשה להמשיך ולתת טיפול מיטבי, לא מיד לאחר התקיפה וגם לא זמן ארוך לאחר מכן. יתרה מזאת, יכולתם של רופאים אחרים נפגעת גם כן. רופא שמפחד ממטופל שלו חדל לתפקד. אין לנו כוונה לפגוע בציבור החולים בצעד זה אבל אנו מבקשים להעיר את הציבור ולגייסו למאבק בנגע האלימות במערכת הבריאות".

הר"י קראה לממשלת ישראל ולמעסיקים לשפר לאלתר את ההגנה על הרופאים בפרט ואנשי הצוות הרפואי בכלל. במסגרת זאת, אנו קוראים לאשר בדחיפות את התוכנית הלאומית למיגור תופעת האלימות במוסדות הרפואיים שגובשה על ידי משרדי הממשלה יחד עם הר"י באוגוסט האחרון. "אם תוכנית זו לא תאושר, יישקלו צעדים ארגוניים נוספים, לרבות עיצומים ושביתות במוסדות הרפואיים עד אשר רופאי ישראל יזכו להגנה המגיעה להם".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום