קרחת - מבשרת התקף לב?

(0)
לדרג

על הפנים: מחקר חדש מצא כי סימני הזדקנות כמו התקרחות, כתמים מסביב לעיניים וחריצים באוזניים מעידים על סיכון מוגבר למחלות לב, ללא קשר לגיל

מאת: ד"ר עמית עקירוב

התקרחות גברית, חריצים בתנוך האוזן וכתמים צהבהבים מסביב לעיניים מלווים בסיכון מוגבר למחלת לב והתקף לב. זאת ללא תלות בגיל או בגורמי סיכון ידועים אחרים למחלות לב וכלי דם; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Circulation.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלות לב וכלי דם הן מהמחלות נפוצות התלויות בגיל, וכן אחת הסיבות הנפוצות ביותר לתמותה באוכלוסיה הכללית. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון השערה לפיה סימנים חיצוניים תלויי גיל קשורים עם הסיכון למחלת לב איסכמית, אוטם לבבי ותמותה באוכלוסיה הכללית, ללא תלות בגיל הכרונולוגי.

במחקר השתתפו כ-11 אלף איש בני 20-93, ללא מחלת לב, והם היו במעקב בין השנים 1976-8 עד יוני 2011. במהלך 35 שנות המעקב הללו, 3,401 משתתפים פיתחו מחלת לב איסכמית ו-1,708 אובחנו עם אוטם לבבי. נוכחות התקרחות בחלק הקדמי או בחלק האחורי של הראש, חריץ בתנוך האוזן וכתמים מסביב לעיניים לוו בסיכון מוגבר למחלת לב איסכמית ו/או אוטם לבבי, לאחר שנלקחו בחשבון גורמי סיכון מוכרים למחלות לב וכלי דם.

הסיכון למחלת לב איסכמית ואוטם לבבי עלה באופן הדרגתי עם עלייה במספר הסימנים החיצוניים תלויי גיל, עם עלייה של 40% בסיכון למחלת לב איסכמית ועלייה של 57% בסיכון לאוטמים לבביים באלו עם 3-4 סימנים, בהשוואה לאלו ללא סימנים תלויי גיל. בכל קבוצות הגיל, בנשים ובגברים, הסיכון עלה בתוך עשר שנים במקביל לעלייה במספר הסממנים החיצוניים תלויי גיל.

החוקרים כותבים כי מדובר במחקר הראשון שבחן את הקשר בין הגיל המשוער של האדם לפי המראה החיצוני שלו לסיכון למחלות לב וכלי דם.

בואו לדבר על זה בפורום התקפי לב ומוות פתאומי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום