פלסטיקה אינטימית: להרגיש הכי נוח

(0)
לדרג

נשים רבות פונות לניתוחים פלסטיים באזור הנרתיק, עקב בעיה מולדת או לאחר הלידה. למי מתאימים הניתוחים? כיצד הם משפיעים על הסקס? מדריך אינטימי במיוחד

מאת: חבצלת שוורץ, כתבת zap doctors

עוד בנושא: הסרת קעקועים, קוסמטיקה רפואית

תשומת הלב לנושא האסתטיקה ולתחום הניתוחים הפלסטיים התגברה מאוד בעשור האחרון. בעבר ניתוחים פלסטיים היו רק מנת חלקם של בני העשירון העליון, וכיום הם נחלת הכלל. נשים וגברים "מתקנים" את המראה החיצוני שלהם, נוכח רצונם באיכות חיים גבוהה יותר, ובמראה שירגישו אתו בנוח.

ניתוחים פלסטיים בפות ובנרתיק (אילוסטרציה)

ניתוחים פלסטיים בפות ובנרתיק (אילוסטרציה)

אצל נשים, אזור הגניטליה (הפות והנרתיק) הפך בשנים האחרונות יעד לטיפוח אסתטי. נשים בגילאים שונים שהאסתטיקה הווגינאלית חשובה להן, נותנות תשומת לב מיוחדת גם לאזור זה, מתוך הכרה כי הפעילות הכירורגית וההחלמה הנדרשת אינן מסובכות במיוחד.

ד"ר יצחק פיינשטין, מנהל תחום הגניקולוגיה במחוז שרון ומרכז של קופת חולים מאוחדת, מנתח בבית החולים "אסותא" וב"עתידים מדיקל סנטר", משיב לשאלותינו.

ניתוח בנרתיק? איך מציעים למטופלת ניתוח במקום כל-כך אינטימי?

"במסגרת עבודתי כגניקולוג, לעולם לא אציע לאשה ניתוח פלסטי. הרצון לנתח מגיע תמיד מצד המטופלת, לטובת איכות החיים שלה ועל פי בקשתה".

מהן הסיבות הנפוצות ביותר לניתוח באזור הנרתיק?

"לגבי הסיבות הנפוצות ביותר לניתוח באזור הגניטליה, יש לחלק את הלקוחות ובעקבותיהן את סוג הניתוחים, לנשים צעירות, ולנשים מבוגרות-ולדניות. יש להבדיל בין נשים הניגשות לניתוח אסתטי באזור זה עקב מבנה לא סימטרי, או שונה ממבנה וגינאלי קלאסי, כמו שפתיים לא סימטריות (אחת גדולה ואחת קטנה), אל מול נשים שלהן מצבים רפואיים שדורשים התוויה לפעולה כירורגית באזור, כמו במקרים של ניתוחים פלסטיים שנדרשים לטובת תיקון קירות נרתיק שצונחים מעבר לאינטרויטוס (פתח הנרתיק). בנוסף, ישנן נשים שפשוט שואפות לתיקון אסתטי באזור, כמו הקטנת שפתיים או הצרות נרתיק רחב לאחר לידות".

לאיזה גילאים מתאים הניתוח?

"הנשים הצעירות שמגיעות לניתוח הן בדרך כלל בתחילת העשור השלישי לחייהן. המבוגרות יותר מגיעות אחרי לידות, ואחרי סיום תכנון התא המשפחתי. בכל הנוגע לאסתטיקה, אין באמת גיל פוטנציאלי. הרצון לניתוח מגיע לאחר הכנה נפשית עצמית, בכוונה לשפר את איכות החיים על ידי פעולה פלסטית. כמובן שכל מטופלת מקבלת הדרכה מפורטת על התהליך כולו ועל ההחלמה, טרם היא מחליטה אם לגשת לניתוח עצמו".

כיצד מתכוננים לניתוח?

"הניתוחים מבוצעים בהרדמה כללית במרכז רפואי ראוי עם צוות מקצועי. מספר שעות לאחר הניתוח, שנמשך בין שלושים דקות לבין שעה וחצי, תלוי במקרה, המטופלת משתחררת לביתה. התפרים נספגים מעצמם. הניתוח עצמו אינו דורש הכנה מוקדמת. חשוב לציין כי ניתוחי הנרתיק מבוצעים על ידי גניקולוגים כירורגים שמתמחים בתחום האסתטי, ואינם חלק מסל הבריאות".

מניסיונך, האם המטופלות מרוצות מתוצאות הניתוח?

"המטופלות בדרך כלל חשות יותר 'מושלמות' לאחר הניתוח האסתטי, ומגיעות בביטחון רב יותר לקיום יחסי מין. מכאן שהניתוח, ללא ספק, תורם להנאה מינית גבוהה יותר. כמו כן, במקרה של אישה לאחר לידות, אשר יש ולה נרתיק רחב, שגורם לחוסר חיכוך, ובעקבותיו, לפיחות ההנאה, אחרי הניתוח היא תחווה את עולם המין בצורה שונה".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה גניקולוגית - אנדומטריוזיס, לפרוסקופיה, היסטרוסקופיה.

לכתבה בשפה הערבית של הד"ר פיינשטין יצחק.

למיניסייט בשפה הערבית של הד"ר פיינשטין יצחק.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום