במותה הצילה 5 בני אדם

(0)
לדרג

יובל ניזרי בת 11 נפגעה קשה בתאונה ולא שרדה. בצעד אמיץ החליטו הוריה לתרום את איבריה; "ילדה שהוכיחה את ייחודה גם לאחר מותה, ששמרה על גופה כדי להעניק חיים"

מאת: מערכת zap doctors

בהחלטה האמיצה לתרום איברים, הצילו הוריה של יובל בת ה-11 ארבעה ילדים ואשה בגילאי השלושים לחייה.

יובל ניזרי נפגעה קשה בתאונה, ולאחר שלא צלחו מאמצי הרופאים בשיבא להצילה, נקבע מוות מוחי נשימתי. הוריה החליטו להעניק חיים לאחרים; לבה וריאותיה הושתלו בבת עשר בבית חולים שניידר לילדים, הכבד בבן ארבע בשניידר, הכליות הושתלו בגופם של בת חמש ובת 16 בשניידר. השתלת המעי הראשונה מסוגה בישראל בוצעה באשה בת 39 בבלינסון.

אצילית גם במותה

"יובל בתנו האהובה, זכינו להביא לעולם נשמה אצילית כל כך- יפה בגוף ובנפש", תיארו הוריה, להם עוד שלוש בנות. "מאז שנולדה יובל, הבטנו בכל יום בפלא הזה, בילדה המושלמת הזאת שהצטיינה בכל דבר: ספורטאית בעלת מדליות בהתעמלות אמנותית-ספורט אצילי לילדה אצילית, רקדנית מופלאה, מצטיינת בלימודים והכי חשוב - מצטיינת חברתית.

"יובל ילדה בעלת משמעת עצמית גבוהה הצליחה להוביל את עצמה להישגים בזכות כישרון עצום עם הרבה נחישות והרבה עבודה. המאפיין הבולט באישיותה של יובל הוא אצילות הנפש שלה, השקט והכריזמה שלא השאירו אף אחד אדיש. ילדה צנועה וענווה, בוגרת, לא מתנשאת, חברה אמיתית ושותפה...

"כל כך הרבה תוכניות לעתיד היו לנו בשבילה שברגע אחד נקטעו... זכינו לגדל ילדה כזו שהוכיחה לכולם את ייחודה גם לאחר מותה, ששמרה על גופה ללא פגע כדי להעניק חיים. 'והיה כעץ שתול על מים ועל יובל ישלח שורשיו ולא ירא כי יבוא חום והיה עליו רענן ובשנת בצורת לא ידאג ולא ימיש מעשות פרי'- גם בשנת בצורת יובל שלנו מפיקה פרי בדיוק כפי שכתוב בספר ירמיה. יובל לנצח תשכון בליבנו. אנחנו גאים ומודים ליובל על הזמן שזכינו לבלות איתה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום