האם אפשר לחייב רופאים להתחסן?

(0)
לדרג

האיגוד האמריקאי למחלות זיהומיות קורא לחייב צוותים רפואיים לקבל חיסונים נגד חצבת, חזרת וצהבת; "חובה אתית מוסרית למנוע הדבקת המטופלים"

מאת: מערכת zap doctors

רשויות הבריאות בארה"ב קוראים לחייב רופאים וצוותים רפואיים לקבל חיסונים. רשימת חיסוני החובה כוללת את החיסון כנגד חצבת, חזרת והפטיטיס B. כך עולה מהודעת האיגוד האמריקאי למחלות זיהומיות, העולה בקנה אחד עם המלצות ארגונים נוספים.

זאת על סמך נתונים על פיהם בקרב אנשי צוות רפואי עדיין שיעור החיסונים נמוך, למרות התפרצויות לאחרונה של חצבת ושפעת בקרב החולים. כאשר תוכניות רצוניות אינן מספקות בכדי להשיג שיעור חיסונים הולם של אנשי צוות רפואי, דרושות תוכניות המחייבות מתן חיסונים. באיגוד מסבירים כי חיסון אנשי צוות רפואי כנגד מחלות הניתנות למניעה בעזרת חיסונים מגן על חולים ועל אנשי הצוות הרפואי מפני תחלואה ותמותה עקב מחלות אלו. בנוסף, החיסון גורם להפחתת ימי היעדרות ממקום העבודה במהלך התפרצויות, דבר העלול לפגוע בטיפול בחולים.

המדיניות קובעת כי בכל איש צוות רפואי יש לשקול, בכל מקרה לגופו, את הצורך באמצעים לבקרת זיהומים להפחתת הסיכון להדבקה בזיהום של אנשי צוות רפואי שאינם יכולים לקבל חיסון בשל התוויות נגד או מחסור באספקת חיסונים. אמצעים אלו כוללים מסיכות כירורגיות במהלך עונת השפעת או הצבה מחדש הרחק ממגע ישיר עם חולים. "על בסיס שבועת היפוקרטס, לרופאים ואנשי צוות רפואי אחרים חובה אתית מוסרית למניעת הדבקת המטופלים שלהם במחלות מדבקות, מאחר שנשבעו לעזור ולא להזיק לחולים", נכתב בהודעת האיגוד.

בנוסף, מומלץ על תוכניות הדרכה מקיפות להדרכת אנשי צוות רפואי בנוגע לתועלת של חיסונים והסיכונים של חוסר היענות לקווים המנחים לחיסונים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום