הכנות: ילד בא אל העולם

(0)
לדרג

מקפיא מלא, תיק לידה ארוז, חבילות חיתולים, תוכנית לידה, בגדים ראשוניים, הסבר לילד הבכור, הכנה של חיית המחמד מראש - כל ההכנות לתינוק שבדרך

מאת: מערכת zap doctors

לא משנה כמה תתכוננו, ילד, ובמיוחד ילד ראשון יביא שינוי בלתי נמנע לחייכם. התקופה הראשונה היא תקופה קשה ומבולבלת, מלווה בשאלות רבות, חוסר שינה ועייפות. כך תקלו על עצמכם אחרי הלידה.

הכנות ללידה (אילוסטרציה)
הכנות ללידה (אילוסטרציה)

קינון

חלק מהאמהות מתחילות לסדר את הבית ולמלא את המזווה והמקפיא בשבועות ההריון האחרונים. מדובר באינסטינקט טבעי של קינון אל תתנגדו לו. מלאו את הבית באוכל שניתן לשמור או להקפיא מרקים, פשטידות, ירקות קפואית, פסטה, אורז, דגנים, דברי מאפה וכו'. בימים הטרופים המצפים לכם תזדקקו לאנרגיה ולאוכל פשוט שניתן לחמם בקלות.

דאגו לכיסא בטיחות

הורים רבים רוכשים כיסא בטיחות מיוחד סלקל המיועד לרוב לתינוקות עד גיל שנה. כדי להבטיח את רף הבטיחות והאיכות שמבטיח היצרן - יש חשיבות רבה להתקנה נכונה. היעזרו במומחה אם יש צורך כדי לוודא שהמתקן הורכב כראוי. המקום הבטוח ביותר בכלי הרכב נחשב המושב האחורי. ניתן להתקין מראה מיוחדת במושב האחורי שתוכלו לראות באמצעותה את הפנים של הילד בלי צורך להסתובב אחורה.

הכינו את הילדים הבוגרים ואת חיות המחמד

שבו עם האחים הגדולים, הראו להם את התמונות שלהם כשהם היו קטנטנים וספרו להם כמה התרגשתם כשהם נולדו. האצילו סמכויות תנו לקטנים להחליט באשר לצעצוע או חליפה לרך הנולד. באשר לחיות המחמד אלה יקבלו מטבע הדברים פחות תשומת לב, ולכן כדאי להפחית בכמויות כבר עכשיו בצורה הדרגתית. נסו לארח חברים עם תינוקות, כדי שהכלב או החתול יתרגלו לצלילים החדשים. דאגו לשדר לחיות המחמד שהחדר של התינוק שבדרך הוא כעת מחוץ לתחום.

התכוננו לתקופת הזחילה

אמנם יש עוד כמה חודשים עד שהתינוק שלכם יתחיל לנוע ולזחול, אבל עדיף להיות מוכנים. הכינו את הבית לדייר החדש כסו את השקעים, דאגו לסוגרי בטיחות לדלתות, למעקות בגרמי מדרגות, רפדו פינות חדות והחביאו כבלי חשמל הנגררים על הרצפה.

בחרו רופא ילדים

לא תאמינו כמה תהיות יש להורים חדשים, גם אם התינוק שלהם בריא ומתפתח לפי הספר - תמיד יש שאלות. נסו לבחור רופא שאתם מרגישים איתו בנוח, נמצא קרוב לביתכם עם חניה נוחה, וודאו שמדובר במומחה שיכול להיות זמין לכם גם מחוץ לשעות הפעילות. בררו מה עושים במקרה שהרופא לא זמין, אם יש מוקד רפואי זמין וכדומה.

התחילו לחשוב על גן ילדים

נכון שזה נראה מאוד רחוק כרגע, אבל אם במהלך השנה הראשונה תצטרכו מעון לתינוק, כדאי להתחיל לבדוק מעכשיו. ערכו רשימות של הדברים החשובים לכם והתחילו לבקר בגנים עם התינוק על הידיים זה יהיה הרבה פחות נוח. נסו לקבל המלצות מהורים אחרים בשכונה. שימו לב לניקיון, רמת האוכל, בטיחות, מדינויות מחלות (כיצד נוהגים בילד חולה) וכו'.

תכננו את הארוחות שלכם

הגידו "כן" לכל עזרה שמציעים לכם. קבלו באהבה סירים, קופסאות אוכל ומגשים שרק צריך לחמם. אל תתביישו, יהיולכם מספיק משימות מתישות ואתם זקוקים לאנרגיה כדי לתפקד.

דאגו לשינה

לא רק התינוק צריך לישון, גם אתם. נסו לתכנן מראש כיצד תתחלקו בנטל, במיוחד בלילות. האם לא חייבת לוותר על שנת לילה - אם היא מניקה אפשר לבחור שעה מסוימת שבה האב יתן לתינוק בקבוק שאוב. אפשר להתחלק כך כדי שתוכלו לזכות בשנת לילה סבירה, לפחות כמה פעמים בשבוע.

הכנה להנקה

הנקה בראשית הדרך יכולה להיות חוויה מתסכלת, רחוקה מאוד ממה שראית בסרטים ולא ממש "טבעית". דאגי לטלפון זמין של יועצת הנקה, שתוכל להגיע אפילו עד בית החולים אם צריך. ניתן לעבור סדנאות הכנה להנקה או לקרוא חומר על הבעיות הנפוצות בהנקה עוד בתקופת ההריון המטרה היא לא להרפות את ידייך, אלא לספק מידע שעשוי להציל לך את ההנקה בתקופה הקריטית הראשונה.

הצטיידו בחיתולים

קנו מספר סוגים של כמה חברות, כי אין לדעת מה יתגלה כמתאים לכם או לתינוק שלכם. כדאי לבקש דוגמיות באתרים של היצרניות. אותו דבר ניתן לעשות עם תחליף מזון לתינוקות, גם בתור גיבוי למי שמתכוונת להניק.

העשירו את הידע

בהריון הראשון קשה מאוד לדמיין את עצמכם רגע אחרי, בהריון השני אתם מרגישים שאתם כבר יודעים הכל. כך או אחרת לא יזיק ללמוד ולחזור על החומר: כמה שעות שינה צריך תינוק, האם להשתמש במוצץ, מה משמעויות הבכי השונות? כדאי לעבור על שאלות דומות עוד לפני הלידה

ארזי תיק ללידה

כחודש לפני תאריך הלידה המשוער, כדאי להתחיל לחשוב על אריזה של כל מה שתצטרכי ליום הגדול. דאגי לבגדים נוחים עבורך, נעלי בית, כלי רחצה, כסף קטן, תוכנית לידה ומסמכים, בגדים ואביזרים ראשונים עבור היילוד.

מקור: webmd.com

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום