תוספת מיליונים למערכת הבריאות

(0)
לדרג

שרי הבריאות והאוצר הודיעו על תוספת של 570 מיליון שקלים לקופות החולים ולבתי החולים בפריפריה. בבי"ח זיו ייפתח מכון הקרנות, בי"ח רמב"ם יקבל כסף למיגון

מאת: מערכת zap doctors

ניסיון החייאה של מערכת הבריאות. מערכת הבריאות הציבורית תזכה לתוספת תקציב של 570 מיליון שקלים, שיועברו לקופות החולים ולתשתיות, בדגש על הפריפריה. כך הודיעו היום (ה') שר האוצר, יאיר לפיד ושרת הבריאות, יעל גרמן, במסיבת עיתונאים בבית החולים זיו בצפת.

360 מיליון שקלים יועברו לחיזוק קופות החולים השרויות בגירעונות, ו-60 מיליון שקלים נוספים יועדו למבחני תמיכה בקופות החולים עבור טיפולי שיניים.

בנוסף, 150 מיליון שקלים יוקצו לנושאי תשתית וטכנולוגיה לפי הפירוט הבא: 45 מיליון שקלים עבור רכש מכשירי MRI בבתי חולים פריפריאליים, לרבות בתי חולים בבעלות שירותי בריאות כללית. בתי החולים שיקבלו תקציב פוריה, זיו, הלל יפה, וולפסון, בית חולים נוסף של "כללית", 9 מיליון שקלים לכל מוסד. מיליון שקלים הוקצו להשלמת פרויקט מיגון מיטות אשפוז בבבית חולים רמב"ם לשעת חירום.

15 מיליון שקלים מהתקציב נועדו להקמת מאיץ קווי בבית החולים זיו בצפת שיאפשר מתן טיפולים בהקרנות לחולי סרטן, אשר אינם זמינים כיום מצפון לחיפה. 20 מיליון שקלים מיועדים לפיתוח פרויקט מידע לאומי במערכת הבריאות כחלק מהיערכות הממשלה במסגרת מיזם "ישראל דיגיטלית", שיאפשר שיתוף מידע בין בתי חולים לקופות חולים לטובת שיפור הטיפול באזרח ושמירת רצף הטיפול; 10 מיליון שקלים יועברו לטובת חיזוק מרכזים לרפואה דחופה, ו-20 מיליון שקלים נוספים יועברו לטובת הצטיידות לבתי חולים במהלך 2014.

המטרה: צמצום פערים

שרת הבריאות, יעל גרמן: "תושבי צפת לא צריכים לנסוע לחיפה ואף למרכז הארץ כדי לקבל שירותי בריאות. אחד מעמודי האש במשרד הבריאות הוא צמצום פערים. משום כך, ניהלנו בשבועות האחרונים שר האוצר ואני משא ומתן על תקציבים כדי להעניק למערכת הבריאות את התקציבים שמגיעים לה, עם דגש על הפריפריה, שצפת היא מסמליה".

מנהל המרכז הרפואי זיו, ד"ר אוסקר אמבון, הודה לשרה ולמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו: "פתיחת מכון ההקרנות לחולי סרטן הוא אירוע מכונן. אני מודה למנכ"ל משרד הבריאות שנתן לנו רוח גבית לאורך כל הדרך ולשרה, כמובן".

שר האוצר, יאיר לפיד, הוסיף "בתי החולים בפריפריה נותנים טיפול למספר גדול של תושבים בפריסה גיאוגרפית משמעותית. לכן חשוב כל כך להציב את המרכז הרפואי זיו, כמו גם בתי חולים נוספים בפריפריה, בחזית הציוד והמכשור הרפואי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום