ילדים מלאים נפצעים יותר

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, ילדים בעלי עודף משקל סובלים יותר מפציעות בגפיים התחתונות בגלל פעילות גופנית. החוקרים: הסיבה היא העומס הרב, אך לא כדאי להפסיק להתאמן

מאת: מערכת zap doctors

פעילות גופנית עשויה לתרום להפחתת משקל בילדים בעלי עודף משקל, אך מתוצאות מחקר חדש עולה כי ילדים אלו מצויים בסיכון מוגבר לפציעות ברגל, קרסול וכף הרגל בגלל האימון. ייתכן כי הסיבה לכך נעוצה בעומס משקל רב יותר על הגפיים התחתונות.

במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העתBritish Journal of Sports Medicine, כותבים החוקרים כי הממצאים הגיוניים, אך לא נערכו בעבר מחקרים מקיפים וחד משמעיים בילדים. במחקר הנוכחי השתתפו 632 ילדים בגילאי 7-12, שהיו במעקב במשך 2.5 שנים. 10% מהילדים במחקר הוגדרו כבעלי עודף משקל לפי מדדי מסת הגוף ו-1% הוגדרו כבעלי השמנת יתר. כל הילדים לקחו חלק בשיעורי חינוך גופני למשך לפחות שעה וחצי מדי שבוע וההורים דיווחו על פציעות של הילדים, עם אישור של הרופא המטפל.

במשך כל תקופת המחקר תועדו 673 פציעות בגפיים התחתונות. אצל ילדים בעלי מדדי מסת גוף תקינים תועדו 4.4 פציעות לכל 1,000 חשיפות לפעילויות ספורט (השתתפות בשיעור חינוך גופני במשך 1.5 שעות או פעילות ספורט אחת לאחר שעות הלימודים), בהשוואה ל-5.3 פציעות ל-1,000 חשיפות בילדים בעלי עודף משקל או השמנת יתר, לפי מדד מסת הגוף. בקרב ילדים בעלי עודף משקל או השמנת יתר, תועד הסיכון הגדול ביותר לפציעות בפלג הגוף התחתון. עם זאת, ההבדלים בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין היו קטנים.

החוקרים מדגישים כי אין לראות בממצאים המלצה להימנע מפעילות גופנית. ההשלכות ארוכות הטווח של אורח חיים יושבני חמורות בהרבה, בהשוואה לעלייה קטנה בסיכון לפציעות בילדים בעלי משקל עודף.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום