טיוח אלימות בבתי"ח פסיכיאטריים?

(0)
לדרג

הפרקליטות: כ-20 כתבי אישום על אלימות כלפי חוסים מוגשים בשנה. נציגת ארגון בזכות: יש טשטוש בנהלים בין שימוש לגיטימי בכוח לבין שימוש שאינו לגיטימי

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום (ג') דיון בנושא תלונות על אלימות והזנחה במוסדות פסיכיאטריים שאינם מגיעים להכרעה בבתי המשפט. את הדיון יזמה ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד).

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) אמרה בדיון כי מערכות המחשוב של בתי המשפט, הפרקליטות ומשרד הבריאות לא מאפשרות לבצע פילוח של הנתונים, כך שניתן יהיה לדעת האם הקורבן היה מאושפז במוסד פסיכיאטרי".

ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות, ד"ר גדי לובין: "מדיניות המשרד ובתי החולים היא אפס סובלנות כלפי אלימות. החיים בבתי החולים הפסיכיאטריים עלולים לדרוש שימוש בכוח פיזי מתון על מנת למנוע אסון, במקרים קשים של מטופלים קשים". ח"כ מועלם-רפאלי: "האם הגבולות ברורים לצוות?". ד"ר לובין: "מדובר בדילמות יומיומיות".

עידית סרגוסטי, רכזת בבריאות הנפש ארגון בזכות: "קיים טשטוש בין אמצעים לגיטימיים ולא לגיטימיים, גם בנהלים של משרד הבריאות. יש להבהיר מהם המקרים ומהו האופן הלגיטימי לשימוש בכוח פיזי. דרוש נציב תלונות אובייקטיבי במוסדות".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס): "רק חמש תלונות הוגשו בארבע השנים האחרונות על ידי משרד הבריאות בגין אלימות או פגיעה מינית במוסדות. זה מספר מדאיג. אני מניח שמשפחות ממעטות להתלונן מחשש שמטופלים יינזקו. לדעתי תופעת האלימות קשה יותר".

יעקב בן-יששכר מ"התנועה למען עתיד ילדינו": "יש טיוח. למה אין מצלמות במוסדות?".

יהודית לייבה מפרקליטות מחוז תל אביב: "בין 15 ל-20 תיקים בשנה בנושאי אלימות כלפי חוסים מגיעים לכדי כתבי אישום בכל רחבי הארץ".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "המספר הזה נראה לי נמוך מדי. מיעוט התלונות אינו הגיוני".

ח"כ מועלם-רפאלי הודיעה כי דיון המשך בנושא יתקיים בקרוב.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום