"נסדיר את תיירות המרפא בישראל"

(0)
לדרג

כך יעל גרמן בדיון בכנסת. פרופ' גמזו הוציא הנחייה לרופאים כי שכר המנתחים בניתוח תייר יושווה לשכרם בניתוח ישראלי. ד"ר אידלמן בתגובה: הרופאים ינתחו באסותא

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה היום (ב') דיון מיוחד בנושא תיירות מרפא בבתי החולים. זאת בעקבות תחקיר התכנית "עובדה" והפרסומים בנושא.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים שיבא הציג את תחום רפואת המרפא בשיבא: "תיירות המרפא מעלה את הרפואה הישראלית לדרגה גבוהה והרווח הוא לכלל תושבי ישראל. הטיפול בתיירים נעשה מעבר לשעות העבודה ולא על חשבון המטופלים הישראלים. שיעור תיירי המרפא לעומת המטופלים הישראלים עמד אצלנו על 1.15% בלבד בשנת 2012, וההכנסות השנתיות מהוות 6.36% מכלל הכנסות בית החולים. הכספים האלה חשובים, כי אני לא מצליח להשיג אותם מהממשלה. הרגולציה היא לא חזות הכל, היא לפעמים גם מפריעה. תנו למנהלים לנהל".

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית חזק את דבריו באומרו כי: "מצד אחד אתם לא יכולים לספק כסף למערכת הרפואית ומצד שני אתם רוצים להרוג תרנגולת שמטיל ביצי זהב ".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו), אמר בדיון: "לצערי הן במשרד האוצר והן בבתי החולים לא שומעים להוראות משרד הבריאות בנושא, לכן נושא תיירות המרפא יוסדר בחקיקה. אני מתרשם שהתחום מעצים את שמה של מדינת ישראל ופועל כשגריר בעולם עבורה".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה): "מנהלי בתי החולים מנסים לקיים את בתי החולים שלהם, אין להם ברירה. הם ממציאים שיטות כדי לשרוד והם לא אשמים. אבל יש כאן רפואה פרטית לאנשים עשירים מאוד בתוך כותלי בתי חולים ממשלתיים שהוקמו על ידי משלמי מסים, ואת זה לא נסבול. חייבים לתקצב את הרופאים היותר מבוקשים מכספי המדינה, בכסף צבוע".

שרת הבריאות יעל גרמן אמרה בדיון כי הוועדה הציבורית שמינתה לבחינת הרפואה הפרטית בישראל יושבת על המדוכה בכדי לתת פתרון גם לנושא רפואת המרפא: "יש לנו מחסור בכסף. לא נקבל בשנים הקרובות את התוספת הרצויה של 8 מיליארד שקלים למערכת, לכן צריך לשבת ולחשוב על מקורות נוספים, תוך שמירה קפדנית על שוויון וצדק. נושא תיירות המרפא עבד מתחת לרדאר מפני שלא היתה בו רגולציה. ברור שאי אפשר לבטל את תיירות המרפא. שערו בנפשכם שיהיה מערך מקוון, באמצעותו ניודע היכן יש מיטות פנויות בכל רגע נתון בבתי החולים ולשם ננתב את הטיפול. זה יכול להיות באילת, בנהריה, באשקלון. התחום הזה גם מעשיר את הרופאים שלנו בידע ובניסיון בהם הם משתמשים להצלת חייהם של תושבי ישראל. בעזרת רגולציה נכונה, נוכל גם לשרת את הציבור וגם להעשיר את הקופה הציבורית".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו: "אני נושא באחריות לכך שבשנים האחרונות התיירות הרפואית גדלה. אני רואה בזה דבר בעייתי כי היא הגיעה לשיאים. שכר לרופא שמנתח תייר גדול פי שלושה וארבעה משכר עבור ניתוח לישראלי. כבר היום תעוף הנחייה ממני לבתי החולים ולרופאים לא לשלם לניתוח תיירים שונה מאשר לניתוח ישראלים". ד"ר אידלמן בתגובה: "הרגת את הסיפור, עכשיו כולם ילכו לאסותא".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום