אל תישברי, שתי יין!

(0)
לדרג

מחקר מקיף באלפי נשים אחרי מנופאוזה הראה כי לנשים שנוהגות לשתות יין סיכון נמוך יותר לשברי ירך. זאת בהשוואה למי שלא שותות כלל, או מעדיפות בירה או ליקר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לנשים ששותות יין סיכון נמוך יותר לשברים, כך עולה ממאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת BMC Womens Health.

מחקרים קודמים להערכת הקשר בין צריכת אלכוהול לשברי ירך התמקדו בדרך כלל בסך צריכת אלכוהול ולא הקדישו חשיבות לסוג השתייה החריפה. זאת על אף שסוגי שונים של אלכוהול בעלי מרכיבים שונים, שיכולים להשפיע באופן שונה על הסיכון לשברי ירך. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת אלכוהול, תוך התמקדות בסוג האלכוהול (בירה, יין או ליקר) והסיכון לשברי ירך בנשים לאחר מנופאוזה.

המדגם כלל מעל 115 אלף אמריקאיות בנות 50-79, שהשתתפו במחקר Women's Health Initiative Clinical Trials and Observational Trials בשנים 1993-1998.

הנשים סווגו כנשים שאינן שותות יין, אלו ששתו יין בעבר, נשים ששתו לעתים רחוקות וכן סווגו לפי העדפת המשקה האלכוהולי (אלו שהעדיפו יין, בירה, ליקר חריף או לא הייתה להן העדפה בולטת). צריכת האלכוהול הממוצעת בנשים ששתו בהווה עמדה על 3.3 מנות בשבוע; שיעור זה היה דומה באלו שהעדיפו יין, בירה וליקר. לאחר שלקחו בחשבון משתנים שונים, החוקרים זיהו קשר משמעותי בין המשקה האלכוהולי המועדף ובין הסיכון לשברי ירך; בפרט, בנשים שהעדיפו יין תועד סיכון מופחת בהשוואה לנשים שלא שתו אלכוהול, נשים ששתו בעבר, נשים ששתו לעתים רחוקות, נשים שהעדיפו ליקר חריף, נשים שהעדיפו בירה ובהשוואה לנשים ללא העדפה בולטת.

מהנתונים עולה כי צריכת יין מלווה בסיכון מופחת לשברי ירך בנשים לאחר מנופאוזה, בהשוואה להעדפת משקאות אלכוהוליים אחרים.

בואו לדבר על זה בפורום שברי צוואר הירך.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום