נס: היולדת שהתמוטטה, מתאוששת

(0)
לדרג

היולדת התמוטטה במהלך לידה ב"הלל יפה" ככל הנראה בשל תסחיף ריאתי של מי שפיר. הרופאים נלחמו על חייה ואתמול בערב היא פקחה את עיניה והחלה לתקשר עם סביבתה

מאת: מערכת zap doctors

לפני מספר ימים בי"ח הלל יפה דיווח כי אישה בת 37, שזו לה הלידה הרביעית, מאושפזת במצב קשה מאוד לאחר שאיבדה הכרתה במהלך הלידה, עקב מה שנראה כתסחיף ריאתי של מי שפיר.

התינוק חולץ והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ פגים ומצבו יציב.

האישה אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ כללי, כשהיא מורדמת ומונשמת ולאחר שעברה מספר ניתוחים, שמטרתם הצלת חייה. במהלך שהייתה טופלה על ידי צוות מומחים מתחומי הגינקולוגיה, ההרדמה, הטיפול הנמרץ, הלב ועוד. אתמול בערב, לשמחת כל הנוגעים בדבר, פקחה את עיניה והחלה לתקשר עם סביבתה.

ד"ר מוני ליטמנוביץ, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי: "האישה סבלה מפגיעה רב מערכתית לבבית, נשימתית, דלקתית ובעיה במערכת הקרישה. בכל אלו נלחמו הצוותים שלנו, ואנו שמחים ביותר על השיפור המשמעותי במצבה. כמובן, שעדיין מחכה לה תהליך החלמה מורכב, אבל ללא ספק היא במסלול הנכון".

על כך מוסיף פרופ' מוטי חלק, מנהל מחלקת נשים ויולדות: "הטיפול כלל התייחסות לכל אחת משלוש המערכות שנפגעו, כולל החייאת לב ונשימה, מתן דם ומוצריו לתיקון התפקוד הקרישתי הפגוע, והחזרת דם לאור דימום מאסיבי. כמובן שאנחנו שמחים מאוד לראות את האישה מתאוששת ושולחים לה איחולי החלמה מלאה ומהירה".

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון גבוה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום