הקשר בין דיכאון לזעזוע מוח

(0)
לדרג

הורים, שימו לב - לפי מחקר חדש שהוצג בכנס איגוד רופאי הילדים האמריקאי, לילדים שעברו זעזוע מוח או חבלת ראש, סיכון גבוה פי חמישה לסבול מדיכאון

מאת: מערכת zap doctors

איזה דיכאון. בילדים עם חבלת ראש או זעזוע מוח נרשמה עלייה של עד פי חמישה בסיכון לאבחון של דיכאון, בהשוואה לילדים ללא ניסיון זה. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים.

חוקרים אמריקאים הציגו את הנתונים אודות מדגם ארצי מייצג של כ-82 אלף ילדים ילדים. הם מדווחים כי השכיחות של חבלת ראש עמדה על 1.9% בסקר הארצי National Survey of Children's Health, שכלל ראיונות עם ההורים להערכת ילדים עד גיל 17. שכיחות של דיכאון עמדה על 3.7% במדגם, אך הייתה הרבה יותר גבוהה בחולים עם חבלת ראש או זעזוע מוח.

לאחר שנלקחו בחשבון גורמי סיכון ידועים לדיכאון, כולל מבנה המשפחה שבה גדל הילד, עיכוב התפתחותי ובריאות גופנית ירודה, שכיחות דיכאון נותרה גבוהה כפליים בילדים שעברו חבלת ראש או זעזוע מוח.

מומחים בתחום מסבירים כי מדובר בנקודת התחלת טובה להערכת הנושא, אך קוראים לערוך מחקרים נוספים בהם ייעשה מעקב אחר ילדים רבים עם זעזוע מוח וחבלות ראש אחרות, למשך שנים רבות לאחר הפציעה, במטרה לקבוע אם המסקנה נותרת על כנה. מסר נוסף העולה מהמחקר הוא כי הבנת הקשר עשויה לסייע להורים ולמטפלים לזהות ילדים בסיכון לדיכאון ולהתחיל טיפול במחלה זו.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות דיכאון וחרדה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום