HIV: בדיקות שליליות לסטודנטים

(0)
לדרג

במסגרת פעילות הסברה לרגל יום המודעות הבינלאומי, יצא צוות מכון האיידס ברמב"ם לבדיקות בשלל קמפוסים בצפון. התוצאות מעודדות. ניתן להיבדק חינם בבית החולים

מאת: מערכת zap doctors

במהלך יום האיידס הבינלאומי, שצוין בתחילת החודש, הציע צוות מכון האיידס ברמב"ם בדיקות חינם למאות הסטודנטים שהגיעו אל דוכני ההסברה. במוסדות לימוד שונים, נלקחו 686 בדיקות לגילוי הנגיף, כולן הניבו תוצאות שליליות. אגב, מדובר בכמות בדיקות הגדולה יותר מסך הבדיקות המתקיימות ברמב"ם במשך שנה שלמה.

פעילות ההסברה, תחת הכותרת "כל אחד יכול להידבק, לכו להיבדק", התקיימה במוקדים רבים בצפון, בין היתר באוניברסיטת חיפה, בטכניון ומכללת אורט בראודה בכרמיאל, במכללת עמק יזרעאל, במכללת הגליל המערבי, וכן בקניון סגול-המרכז המסחרי ברמב"ם ועוד.

לדברי ד"ר אדוארדו שחר, מנהלו בפועל של המכון לאלרגיה אימונולוגיה קלינית ואיידס ברמב"ם, מטרת פעילות מכון האיידס של רמב"ם בקהילה, היא להגיע בעיקר לקהל הצעיר: "העלאת מודעות לאיידס והגעה אל הקהילה, היא נושא חשוב מאוד", אומר ד"ר שחר, "גם היום יש הרבה בורות ובושה בקרב הציבור, ואנחנו כאן כדי לענות להם על כל שאלה ולהסביר להם על חשיבות הגילוי המוקדם".

כרכום מאור, אחות אחראית במכון האיידס ברמב"ם מציינת כי לפעילות בקמפוסים יש חשיבות גדולה מאוד: "אחרי הכל, עדיין מדובר במחלה של צעירים", אומרת מאור, "במשך כמה שנים פעלנו במקומות אשר חשופים לקהל הרחב, אולם עם הזמן הבנו שאנחנו צריכים לפנות דווקא לאוכלוסייה הצעירה ולפעול בעיקר מולה ולנסות לתת לה מידע וכלים כדי להגן על עצמה".

את הבדיקות בצע צוות המעבדה הווירולוגית ברמב"ם, אשר נותנת שירותי אבחון של הדבקה ויראלית לכל אזור הצפון, ומהווה את אחד המרכזים הארציים לבדיקות הסקירה של הדבקה ב-HIV. צוות המעבדה עבד מסביב לשעון בכדי לקלוט את הכמות הגדולה של הבדיקות, ולעבדן בתוך זמן קצר.

ברמב"ם פועלת בקביעות מרפאה לבדיקות איידס ללא תשלום, בימי א' בשעות 8:00 עד 10:00 ובימי ג' בשעות 12:30 עד 14:45. טל' לבירורים: 04-8543452.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום