טיפולי אסתטיקה: עשה ואל תעשה

(0)
לדרג

עור הפנים אינו חלק כמו בעבר? קמטי הבעה? קמטי גיל? יש פתרון: טיפולי האסתטיקה השונים, כדוגמת בוטוקס ומזותרפיה, יאפשרו מראה צעיר ורענן לאורך שנים. מדריך מקיף

מאת: מערכת zap doctors

נשים רבות אימצו את הבוטוקס ואת יתר חומרי המילוי כחבריהן הטובים ביותר (ועבור חלקן גם חבריהן "הסודיים"). הקידמה מביאה עמה פתרונות נפלאים לשמירה על מראה צעיר, זוהר ומטופח. ד"ר אוקסנה קולטנוב, מומחית ברפואת עור, העוסקת בטיפולי אסתטיקה, מ"ביונד קליניקס" (BEYOND) מעניקה מספר כללים, טיפים קטנים, שמעצימים את התוצאות הטובות לדרגת שלמות.

טיפולי אסתטיים לעור (אילוסטרציה)
טיפולי אסתטיים לעור (אילוסטרציה)

מי מוסמך לבצע טיפולי בוטוקס?

הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי יש לבצע אך ורק על ידי רופאים מוסמכים, שעברו את מסלול ההכשרה לביצוע טיפולי אסתטיקה.

האם יש השפעה ללחות העור, מבחינת ההכנה לטיפול?

עור לח ומטופח יגיב טוב יותר לטיפול והמראה יהיה טוב יותר בעור בעל רמת לחות גבוהה. ככלל, מומלץ למרוח ולעסות קרם לחות (מעל לשכבת סרום) פעמיים ביום. מי שאינה עושה כך, כדאי לה להיערך לטיפול בבוטוקס ובחומרי המילוי, על ידי מריחה ועיסוי של קרם לחות, כשבועיים לפני המועד שנקבע לה, להזרקת הבוטוקס. ככל שרמת הלחות בעור גבוהה יותר, משתפרת רמת הגמישות שלו, הוא נראה יותר טוב וניתן יהיה למצות את טיפול הבוטוקס וחומרי המילוי באופן מיטבי. עור הפנים יראה חלק וזוהר.

מה בנוגע לחומר המוזרק? האם יש תו תקן?

מטופלים לא נוהגים לבדוק איזה חומרים מזריקים לפנים שלהם, וחבל שכך. כדאי לשאול, לבדוק, לוודא שמדובר בחומרים שעברו אישורים אמריקאים ((FDA ואירופאים (CE) , תקנים מחמירים ונהלי בריאות, וזאת כדי להיות סמוכים ובטוחים שעושים שימוש בטוב ביותר. גם אם סומכים על הרופא המטפל, מומלץ לשאול שאלה או שתיים לגבי החומר המוזרק.

האם ניתן להשתמש באספירין או מדללי דם לפני הזרקת בוטוקס?

אספירין ומדללי דם אינם מפריעים לטיפול ולתוצאות, אך עדיף להפסיק את נטילתם כעשרה ימים לפני מועד הזרקת הבוטוקס וחומרי המילוי. הסיכון היחיד שנוטלים אלה שמשיכים לבלוע מדללי דם, הוא שטפי דם וסימנים כחולים באזור ההזרקה, העשויים להיוותר מספר ימים עד להיעלמות.

למה כדאי לשים לב לאחר הטיפול?

יש להקפיד על נטילת ידיים, בטרם מגע עם עור הפנים. הסיכון לזיהומים אמנם מועט, אבל כדאי להפחית סיכונים, ולהימנע ממגע עם האזור המטופל. ובכלל, לגעת תמיד בפנים בידיים שטופות ומסובנות. אזור הזרקת הבוטוקס וחומרי המילוי רגיש משך 4 שעות לאחר הטיפול, כמו בכל טיפול המשלב הזרקה. בוטוקס וחומרי מילוי צריכים להיטמע ולהתקבע. לכן, מומלץ להימנע משפשוף האזור, מלחיצות או מגירודים.

מה בנוגע לאכילה לאחר טיפול בוטוקס? פעילות גופנית?

אחרי ההזרקה, עדיף להמתין 6 שעות, בטרם תתבצענה תנועות מרובות בפנים, ולכן מומלץ להימנע מלעיסה של מזון קשה או גומי לעיסה. לאחר טיפול בבוטוקס אין לבצע פעילות גופנית במשך 24 שעות.

האם יש טיפולי פנים משלימים? מזותרפיה? פילינג?

התוצאות הטובות ביותר ניכרות לעין המביטה במראה כולל של פנים. עין המתבונן אינה מבחינה בפרטים קטנים, ולכן כדאי להיוועץ לגבי טיפולים נוספים, המשלימים את המראה המבוקש, צעיר יותר, זוהר ומטופח. למשל: MEZZO LIFT, טיפול חדשני המשלב מזותרפיה, דיקור לתוך שכבות העור, עם חומצה היאלורונית וקוקטייל ויטמינים. בתהליך מהיר של החלמה, העור נראה קורן, אחיד ומלא זוהר.

טיפול נוסף, המומלץ להשלמה הוא פילינג, קילוף, בדרגות עדינות ועומק משתנות, המותאמות לפי הצורך של המטופל, מצב העור והטיפול שבוצע.

האם יש צורך בטיפולי-המשך תקופתיים?

טיפול בקמטים ויצירת נפחים באמצעות בוטוקס וחומרי מילוי (בהתאמה) הוא בדיוק כמו ביקור בחדר הכושר או אצל הספר. מדובר בתחזוקה ושימור, המחייבים ביקור תקופתי: בטיפול בציפורניים או אצל הספר, מבקרים בתדירות גבוהה יותר, בדרך-כלל, מאשר בקליניקה לטיפולי אסתטיקה (אחת למספר חודשים). אך עדיין מומלץ לשריין ביקור מראש.

האם יש הבדל בחומרים בהם נעשה שימוש, לפי האזור המיועד בפנים ולפי סוג הקמטים?

בהחלט. כל אזור מחייב חומר שונה.

כאשר מעוניינים להסיר קמטי הבעה בשליש העליון של הפנים, בין הגבות (גלבלה), מצח וצדדי העיניים, יש להיעזר בבוטוקס.

קמטי ההבעה בחלק העליון של פנינו הינם הסממן הראשון של תהליך ההתבגרות שעורנו עובר. קמטים אלה מתחילים להופיע מגיל מוקדם יחסית, אך ניתן להבחין בהם בבירור החל מגיל 25. הקמטים מעמיקים עם חלוף השנים, וככל שאנו עושים שימוש בשרירי ההבעה. לכן, מומלץ לגרום להרפייתם, וזאת על מנת לשמור על הקמט רדוד ככל שניתן.

אחד הטיפולים הנפוצים והיעילים ביותר להעלמת הקמטים בחלק העליון של הפנים הוא הטיפול בעזרת בוטוקס ודיספורט, המביאים לשיפור ניכר בקמטי ההבעה ואף גורמים להחלקתם ולהעלמתם.

הזרקת בוטוקס מיועדת לטיפול בקמטים דינאמיים בלבד ואינה מתאימה לקמטים סטאטיים, אשר אינם מושפעים מהפעלת השרירים בפנים, או לטיפול בקמטים עדינים הנובעים ממבנה העור.

כיצד מעלימים קמטי גיל?

טיפול בקמטי גיל, המושפעים ממבנה העור וממוקמים בעיקר בשני-שליש התחתונים של הפנים כנפות האף, סביב השפתיים.

הרפואה האסתטית מצליחה לספק פתרון לקמטים המופיעים בעורנו עם השנים, כתוצאה מהגנטיקה, הגיל ואורח החיים שלנו. טיפול מילוי הקמטים מתאים למי שלפי תחושתה, קמטיה עמוקים ועורה רפוי יותר מבעבר, כתוצאה דלדול מאגרי החומצה ההיאלורונית, הקולגן והאלסטין ואיבוד התמיכה שהם סיפקו לו.

מילוי אפקטיבי של הקמטים הסטאטיים (הנובעים מרפיון העור), גורם לעורנו להיראות צעיר ורענן יותר. על מנת להחזיר לעור את מה שאבד, מוחדרת חומצה היאלורונית טבעית, שהינה חומר מילוי זמני, שתפקידו להעלים את הקמטים, למלא את החלל שנוצר, להחליק את פני העור ואף למנוע את חזרתם.

כיצד מבצעים עיצוב לחיים?

עם השנים, הפנים מקבלות מראה עייף, אותו ניתן לתקן בעזרת תהליך הנקרא עיצוב לחיים. מדובר בטיפול אסתטי, שבו מבצעים פיסול מחדש של עצמות הלחיים, כך שהן חוזרות להיות גבוהות ומלאות יותר, והמטופלת זוכה לקבל בחזרה את המראה הצעיר והיפה שאבד לה.

זהו טיפול, שבו מוגדל נפח הלחיים, על ידי חומרי מילוי. הטיפול מתבצע במרפאה, תוך הרדמה מקומית. הטיפול אורך בין עשר דקות לחצי שעה בלבד. יתרונו הגדול הוא בכך שהוא דוחה את הצורך בהתערבות סכין המנתחים.

עיצוב לחיים נעשה על ידי חומרי המילוי רדיאס וטאוסיאל. רדיאס הוא חומר מילוי ייחודי, המורכב מחלקיקי סידן, הנמצאים בתוך ג'ל. הרדיאס מעודד את בניית הקלוגן הטבעי בגוף, ולכן לאורך השנים יש צורך בפחות ופחות חומר מטיפול לטיפול. טאוסיאל מבוסס על חומצה היאלורונית טהורה, מותאם ביולוגית לגופנו ונספג בו באיטיות. לעיתים נדרש טיפול תחזוקה נוסף, על מנת לשמר את התוצאה לאורך זמן רב ככל האפשר.

בואו לדבר על זה בפורום חדשנות בקוסמטיקה ובאסתטיקה רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום