בגלל הסערה: התינוק נולד בבית

(0)
לדרג

השלג הכבד שירד על ישראל בסוף השבוע האחרון לא עצר את היילודה. במהלך הסופה הקשה, העניקו כוחות מדא טיפול ליותר מ-200 יולדות, לתינוקות והאמהות שלום

מאת: מערכת zap doctors

לצד הטיפול בנפגעי הסערה, חילוץ נפגעים מאזורים שונים וסיוע לקשישים ולחסרי בית, פעלו כוחות מדא באזור ירושלים וצפת גם בהעברת יולדות לבתי החולים. באחד המקרים הפרדמיק ניתק את חבל הטבור לתינוק שכבר נולד.
בסך הכל, בסוף השבוע העניקו צוותי מדא טיפול ליותר מ-200 יולדות, מתוכן 186 יולדות בגזרת ירושלים ול-15 יולדות בעיר צפת וסביבותיה.

גדי סולימן, חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס מתנדב במרחב ירדן של מד"א: סמוך לשעה 02:00 בלילה, קיבלתי קריאה על יולדת כבת 25 הכורעת ללדת בביתה בצפת. תוך דקות הגעתי לבית היולדת באמצעות אמבולנס 4X4 שהצליח לפלס את הדרך גם בתנאים הקשים שבדרך ובשלג הרב שנערם. כאשר הגעתי לבית היולדת גיליתי שהתינוקת כבר הגיחה לאוויר העולם, ולאחר בדיקות ניתקתי את חבל הטבור, עטפתי את התינוקת והיולדת ופיניתי את השתיים בתנאי הדרך הקשים עד לבית החולים זיו בצפת".

גם בגזרת ירושלים נרשמו פינויים מוצלחים של יולדות. ביום שישי לפנות בוקר התקבל דיווח על יולדת הזקוקה לפינוי בישוב ביתר עילית. עימאד סלמן, חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס מתנדב במד"א, סיפר: סמוך לשעה 04:00 בבוקר, יצאנו לקריאה של יולדת בת 34 בבית"ר עילית. מיד עם קבלת הקריאה יצרנו קשר עם המוקד העירוני על מנת שיפנו לנו את הדרך באמצעות מפלסת שלג כי ידענו שהדרך כולה חסומה. הצלחנו להגיע ליולדת ולהעניק לה טיפול רפואי. היולדת הועברה לאמבולנס, וברגע שהתחלנו לצאת מהיישוב, קיבלנו קריאה נוספת על יולדת בת 25 שיולדת בביתה ביישוב, מספר סלמן על הדרמה בקור המקפיא.

מיד הזנקתי, באמצעות מירס הכוננים של מד"א, את כונני היישוב שגרים בסמוך. הכונן הראשון יצא מביתו לבית היולדת ברגל כשהוא מבוסס בשלג. הכונן יילד את היולדת בביתה, וכדי לזרז את הגעתה לבית החולים העלינו גם את היולדת השנייה והתינוקת הקטנטונת על האמבולנס ויצאנו עם כולן יחד לבית החולים. בשל השלג הכבד שירד, נתקענו בדרכנו וניסינו להזניק מסוק שיסייע בפינוי. לבסוף, אחרי מאמץ אדיר של כוחות מדא, הצלחנו לפנות את היולדות באמבולנס 4X4 לבית החולים בשלום.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום