ויטמינים נגד מחלות לב

(0)
לדרג

סקירת מחקרים בנוגע לתועלת ויטמינים ומינרליים מגלה כי לתוספי התזונה תועלת מסוימת למניעה ראשונית של מחלות לב ומחלות ממאירות

מאת: מערכת zap doctors

לתוספי ויטמינים ומינרלים יכולה להיות תועלת מסוימת למניעה של מחלות ממאירות או מחלות לב וכלי דם. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Annals of Internal Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תוספי ויטמינים ומינרלים משמשים לעתים קרובות למניעת מחלות כרוניות. במסגרת הסקירה הנוכחית הם ביקשו לבחון את התועלת והנזק של תוספי ויטמינים ומינרלים במבוגרים, עם צריכה תזונתית מספקת, למניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם ומחלות ממאירות.

החוקרים סקרו מאמרים שפורסמו בין שנת 2005 ועד שנת 2013. שני מחקרים גדולים (כ-27 אלף חולים) הצביעו על שכיחות נמוכה יותר של מחלות ממאירות בגברים שנטלו מולטי ויטמינים למשך יותר מעשור. המחקר שכלל נשים לא הדגים כל השפעה לתוספים אלו. לא היו מחקרים רבים באיכות גבוהה להערכת חומרי תזונה יחידים ומשולבים (דוגמת ויטמין A, C או D; חומצה פולית; סלניום או קלציום), ואלו לא הדגימו תועלת או נזק ברורים. החוקרים מצאו עלייה בסיכון לסרטן ריאות במעשנים עם מתן ביטא קרוטן, ללא תועלת לוויטמין E או ביטא קרוטן במניעת מחלות לב וכלי דם או מחלות ממאירות.

החוקרים מציינים כי הסקירה כללה רק מחקרים להערכת מניעה ראשונית במבוגרים ללא חסרים תזונתיים ידועים. המחקרים נערכו באנשים מבוגרים וכללו תוספים שונים ומינונים שונים, מתחת לסף העליון הנסבל. משך מרבית המחקרים היה פחות מעשור.

לסיכום, עדויות מוגבלות תומכות בתועלת של תוספי ויטמינים ומינרלים למניעה ראשונית של מחלות ממאירות או מחלות לב וכלי דם. שני מחקרים הדגימו תועלת קטנה, עם משמעות גבולית, לתוספי מולטי ויטמינים על מחלות ממאירות בגברים בלבד, וללא השפעה על מחלות לב וכלי דם.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ללא מרשם, ויטמינים ומינרלים ודרמוקוסמטיקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום