חבר טוב - רופא טוב

(0)
לדרג

מחקר שבדק את טיב היחסים בין הרופאים ואנשי הצוות, מגלה שככל שהיחסים טובים יותר, כך דירגו המטופלים את הטיפול הרפואי שקיבלו כאיכותי יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אווירה טובה במרפאה היא לא רק תפאורה; מערכת היחסים בין הרופאים והצוות הרפואי משחקת תפקיד חשוב בתפיסת איכות הטיפול מצד החולים. מדד חדש, בשם WRS (Work Relationship Scale), עשוי לשמש להערכת מערכות היחסים אלו ולסייע בהתאמת הטיפול במסגרת רפואה ראשונית. ממצאי המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Annals of Family Medicine.

החוקרים פיתחו את מדד WRS, הכולל 15 שאלות בנושא יחסי רופא-צוות רפואי על בסיס הספרות הרפואית הקיימת, כולל תצפיות להערכת הקשר במרפאות רפואה ראשונית. לאחר מכן הם בחנו את תוקף המדד ב-17 מרפאות ראשוניות בטקסס, ארה"ב, כאשר 457 רופאים ואנשי צוות רפואי השלימו שאלון בנושא ו-247 לקחו חלק בראיונות.

במרפאות ראשוניות עם מדדי WRS נמוכים יותר תועדה מגמה לפיה דירוג המטופלים את הטיפול הרפואי בכללותו היה נמוך יותר, וכך גם דירוג הרופאים באופן פרטני. מנגד, לא מצאו החוקרים קשר בין מדדים דוגמת מתן טיפול מהיר או זמני המתנה לרופאים למדדי WRS של המרפאה.

זהו אחד המחקרים הראשונים שהדגים כי מערכת יחסים בתוך ארגון רפואי עשויה להשפיע על שביעות הרצון של המטופלים. נראה כי למערכות היחסים של חברי הצוות הרפואי השפעה משמעותית על הערכת איכות הטיפול בעיניי החולים ויש לבחון נקודה זו כחלק מהמאמצים לשיפור הטיפול.

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה - כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום