קנביס: דרוש מחקר יסודי

(0)
לדרג

נושא הקנביס הרפואי טרם הוסדר, אך המטופלים המתוסכלים לוחצים על הרופאים. משרד הבריאות: "נערוך מחקר, אבל מערכת הבריאות אינה שער להליך לגליזציה"

מאת: מערכת zap doctors

נושא הקנביס הרפואי מחייב מחקר מבוקר, אך יש להפחית את הלחץ מהרופאים; כך לדברי שרת הבריאות, יעל גרמן, בפגישה שנערכה אמש (ב') בנושא.

המפגש התקיים לקראת הסדרת תחום הקנביס הרפואי בישראל בהשתתפות מומחי רפואה הרלוונטיים. בדיון התגבשו מספר הסכמות: הוסכם כי הקנביס הרפואי אינו תרופה, ואין סטנדרטים ברורים לגבי מינונים ודרכי הטיפול; חסר מידע לגבי היקף תופעות הלוואי, השפעות צולבות על תרופות אחרות ומעט מחקרים מבוקרים לגבי תועלות ונזקים.

התקבלה ההסכמה שככל הנראה יש קבוצות חולים, שיש אצלם שיפור סימפטומטי במחלות ובכלל זה בשינה ובתיאבון. יחד עם זאת שימוש יתר עלול לגרום לתופעות כחרדה, התפרצות והחרפה של מצבים פסיכוטיים. הועלתה גם סוגיית הבטיחות בנהיגה, תוך התייחסות לעלייה בתאונות הדרכים וחומרתן.

בתוך כך הייתה הסכמה גורפת על הצורך להפריד בין המגדלים למטופלים, והצורך ליצור סטנדרטיזציה ואספקה לנקודות חלוקה. הרופאים ציינו את הבעייתיות ביחסי רופא חולה, נוכח הדרישה המתעצמת לרשום קנביס רפואי, המייצרת לחץ על המרפאות, תסכול עצום ותופעות אלימות כלפי הרופאים.

עוד הגיעו הנוכחים למסקנה כי לרופאים כיום אין הכשרה למתן קנביס לרופאים בבתי ספר לרפואה, ומכאן שהרופאים חסרים את הידע לטיפול בחולים באמצעות קנביס רפואי. מערכת הרפואה אינה צריכה לשמש כשער להליך לגליזציה של קנביס במדינת ישראל.

במהלך הדיון, הביעו חלק מהרופאים חשש כי תהליך ההקלה במתן קנביס הוא מדרון חלקלק, ושמספר המשתמשים עלול לגדול ללא שליטה, בהיעדר הגבלות מתאימות. הוסכם כי יש לבצע מחקר מבוקר ומסודר כדי לבסס טיפול שיעילותו ובטיחותו ייבדקו ויימצאו מתאימים לצרכי טיפול רפואי.

בסיום הדיון סיכמה שרת הבריאות: "אנו נמצאים בתקופת ביניים. עד שייערכו מחקרים מספקים בנושא, יש להסדירו, תוך הפחתת הלחץ מהרופאים."

בואו לדבר על זה בפורום כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום