סרטן הערמונית- סיכון למלנומה

(0)
לדרג

מחקר מקיף: לגברים הסובלים מממאירות הערמונית סיכון כפול לחלות בסרטן העור. ייתכן שהסיבה קשורה להורמוני סטרואידים - אנדרוגנים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לגברים חולי סרטן ערמונית סיכון גבוה יותר למלנומה, כך עולה מניתוח תוצאות שני מחקרי ענק שנערכו בארה"ב בשנות השמונים של המאה הקודמת.

ברקע למאמר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Clinical Oncology, מסבירים החוקרים כי הורמוני סטרואידים, בעיקר אנדרוגנים, משחקים תפקיד חשוב בהתפתחות סרטן ערמונית. היסטוריה אישית של אקנה חמורה, סמן לפעילות אנדרוגנים מוגברת, נקשרה עם סיכון מוגבר לסרטן ערמונית, ומחקר שפורסם לאחרונה הציע כי במתבגרים עם אקנה חמורה קיים סיכון מוגבר למלנומה. מממצאים אלו עלה קשר אפשרי בין סרטן ערמונית לסיכון למלנומה. במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הקשר בגברים בארצות הברית.

מדגם המחקר הנוכחי כלל כ-42 אלף אנשי צוות רפואי שתועדו במסגרת סקר HPFS (Health Professionals' Follow-Up Study, משנים 1986-2010). החוקרים אספו נתונים אודות אבחון של סרטן ערמונית וממאירויות עוריות. נמצא כי קיימת עלייה של פי שניים בסיכון למלנומה בנוכחות היסטוריה אישית של סרטן ערמונית.

הם ביקשו לאשר את הקשר בכ-18 אלף משתתפים במחקר נוסף PHS (Physicians' Health Study, שנים 1982-1998). החוקרים זיהו 539 מקרי מלנומה במחקר זה. היסטוריה אישית של סרטן ערמונית לוותה בסיכון מוגבר למלנומה. אף שזוהתה גם עלייה שולית בסיכון לממאירויות עוריות שאינן מלנומה בנוכחות סרטן ערמונית, ההבדל בהיקף הקשר בין מלנומה וממאירויות לא עוריות היה משמעותי. החוקרים לא זיהו שינוי בסיכון למלנומה על רקע היסטוריה של ממאירויות אחרות, אך הקשר בין סרטן ערמונית לסיכון להופעת מלנומה אושר במחקר זה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום