מפצחים ומרוויחים: סוד האגוזים

(0)
לדרג

אגוזים זה בריא, אבל מחקר חדש בדק עד כמה: מתברר שאנשים שאגוזים הם חלק מהדיאטה שלהם מורידים את הסיכון שלהם למוות מכל סיבה שהיא ב-7% לפחות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לפי מחקר חדש, אגוזים לא רק טובים לבריאות אלא קשורים לחיים ארוכים יותר. במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים כי משני מדגמים גדולים של אחיות ואנשי צוות רפואי, נמצא קשר הפוך בין צריכת אגוזים ובין שיעורי התמותה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת אגוזים נקשרה עם סיכון מופחת למחלות כרוניות עיקריות כולל מחלות לב וכלי דם וסוכרת מסוג 2. הקשר האפשרי לתמותה נבדק בכ-76 אלף נשים שלקחו חלק במחקרNurses' Health Study 1980-2010, וכ-42 אלף גברים במחקר Health Professionals Follow-up Study 1986-2010. משתתפים עם היסטוריה של מחלות ממאירות, מחלות לב או אירועים מוחיים הוצאו מהמחקר. צריכת אגוזים נבחנה בתחילת המחקר ועודכנה מדי שנתיים עד ארבע שנים.

במהלך שנות המעקב מתו 16,200 נשים ו-11,229 גברים. מהנתונים עולה קשר הפוך בין צריכת אגוזים לשיעורי התמותה הכוללים בגברים ונשים, בניכוי גורמי סיכון אחרים. נמצא כי הסיכון לתמותה בקרב מי שצרכו אגוזים, בהשוואה לאלו שלא צרכו אגוזים, היה נמוך ב-7% באלו שצרכו אגוזים בתדירות של פחות מפעם בשבוע, עם ירידה של 11% באלו שצרכו אגוזים פעם בשבוע, ירידה של 13% למי שצרכו אגוזים 2-4 פעמים בשבוע, ירידה של 15% עם צריכת אגוזים 5-6 פעמים בשבוע וירידה של 20% עם צריכת אגוזים 7 פעמים בשבוע ומעלה. הממצאים מעידים על קשר הפוך גם בין צריכת אגוזים לתמותה עקב מחלות ממאירות, מחלות לב ומחלות נשימתיות.

לסיכום, משני מדגמים גדולים עולה קשר הפוך בין תדירות צריכת אגוזים לשיעורי תמותה כוללים ושיעורי תמותה עקב סיבות ספציפיות, ללא תלות בגורמים מנבאים אחרים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום