הטריקים של הקופות לגיוס לקוחות

(0)
לדרג

לפי משרד הבריאות, קופות החולים נוקטות מאמצי שיווק הכוללים רכישת מאגרי מידע של שמות, ומתן שירות VIP למצטרפים חדשים או למי שרוצה לעזוב

מאת: מערכת zap doctors

קופות החולים התבקשו למתן את מאמצי השיווק שלהן שנועדו למשוך לקוחות חדשים. מפרסומי משרד הבריאות עולה, כי הקופות ביצעו לאחרונה פעולות אסורות, פגעו בפרטיות של מבוטחים ונתנו העדפה לחלק מהמבוטחים על מנת לשכנעם לעבור לקופה.

בחוזר מיוחד שנשלח למנכ"לי הקופות מסמנכ"ל לפיקוח על קופו"ח, רויטל טופר חבר טוב, נקבע כי פעולות השיווק המותרות לקופה וההוצאות המותרות לקופה בגדרן אינן כוללות רכישת מאגרי שמות ופרטים מחברות וגורמים מסחריים ואחרים לצורך שיווקה של קופת חולים.

"על קופת החולים להימנע מלפעול להשגת מידע על מבוטחי קופות חולים אחרות ולנצלו לשיגור מידע מסחרי או שיווקי מכל מין וסוג שהוא. על הקופה להימנע ממשלוח דואר אלקטרוני, הודעת טקסט ומכתבי שיווק אישיים, וזאת נוסף על פעולות שיווק טלפוני בקרב מבוטחים שאינם נמנים על מבוטחיה האסורות עליה בגדר האיסור של תקנות ביטוח בריאות ממלכתי (שיווק, פרסום, וקידום מכירות), התשנ"ח-1998 האוסרות על פעילות שיווקיות באמצעות סוכני מכירות או תועמלנים".

בנוסף התריעה המפקחת כי באחרונה התברר כי קיימת שיטת מסלולי VIP, הכוללת ליווי אישי של מבוטחים תוך יצירת מסלולים מיוחדים למבוטחי הקופות המודיעים על רצונם לעזוב, ובדרך זו מקבלים עדיפות בעקיפת חסמים בירוקרטיים. לצד פרקטיקה זו מתקיים מסלול של ליווי אישי צמוד למבוטחים העומדים להצטרף לקופה, אם לקראת המעבר ואם סמוך לאחר השלמתו.

"בכל אלה, יש משום גלישה אל מעבר לתחום פעולות השיווק וקידום המכירות המותרות לקופה. ככל שקופת החולים ערה לקיומם המכביד של חסמים בירוקרטיים, הרי שעליה לדאוג להסרתם ביחס לכלל המבוטחים ולא רק ביחס למי שהקופה חפצה למנוע את עזיבתם", קבעה. "גם מינוי איש קשר אישי למבוטח חדש או ישן, יש בה חשש להפרת תנאי השיוויון. פעילות של מסלולים כאלה אסורה גם היא על קופת חולים".

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח משלים - כללית מושלם, מכבי זהב ועוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום