ההורים לא מקשיבים לרופאים

(0)
לדרג

לפי נתונים שהוצגו בכנסת, 60% מילדי במגזר החרדי לא מגיעים לבדיקת שמיעה לאחר שחרור התינוק מבית החולים. מומחה: ילד שלא אובחן יתקשה פי 10

מאת: מערכת zap doctors

רוב הנשים במגזר החרדי, אינן מגיעות לבדיקה נוספת של ילדיהן, כדי לוודא שאינם לקויי שמיעה. כך עולה מדיון שהתקיים אתמול (ג') בוועדה לזכויות הילד בכנסת.

לדברי ד"ר שרה אינגבר מאוניברסיטת תל אביב, חוקרת ומומחית ללקויי שמיעה, "עם שיקום ואבחון מוקדם, אפילו לקוי שמיעה יכול להתקדם ללא הפרעה בחיים. במחקר נבדקו השכלת ההורים, ההשתייכות מגזרית, מצב חברתי כלכלי, מספר הלידות וגיל האם. נמצא כי במגזר החרדי 60% מהאמהות אינן מגיעות לבדיקה הנוספת לאחר מספר ימים משחרור התינוק מבית החולים. הצוות הרפואי אמנם צריך להגביר את המודעות אך ההורים הם הגורם המכריע בהחלטה".

ממלאת-מקום יו"ר הוועדה, ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) הוסיפה כי לקות השמיעה היא חסם מרכזי להתפתחות הילד ולהשתלבות חברתית. "ככל שנגלה אותה מוקדם יותר נוכל לעזור מהר יותר וכל חודש שחולף הוא זמן יקר מאד שאובד לנצח. מלבד האחריות של ההורים יש אחריות גם של המדינה לספק מקסימום אפשרויות להורים".

ד"ר ליזה רובין, מנהלת המחלקה לאם וליד במשרד הבריאות הדגישה כי 93% מהילדים לקויי-השמיעה מאובחנים לפני גיל שלושה חודשים, אך היעד הוא לאבחן מוקדם ככל האפשר. "לפעמים הבדיקה מתארכת כי יש לעשות בדיקה חוזרת".

ח"כ אבי וורצמן, סגן שר החינוך הכריז על פתיחת מסע-פרסום להגברת המודעות של המדינה והמוסדות, וגם לעודד את ההורים והילדים להיבדק מוקדם ככל האפשר. לדבריו, "ילד שלא אובחן כלקוי-שמיעה בצעירותו - יתמודד פי 10 מילד אחר עם שלל בעיות אחרות. נפעיל תכנית להגברת המודעות בכל המגזרים בשיתוף עם משרד הבריאות, כי הקב"ה ברא כל אחד עם אתגר משלו".

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום