"לפקח על מחירי מכשירי השמיעה"

(0)
לדרג

בדיון לרגל יום החירש בכנסת, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי יש אינטרסים עסקיים רבים מדי בתחום התאמת מכשירים. על המחדל משלמים כמובן כבדי השמיעה

מאת: מערכת zap doctors

מחירים יקרים, תורים ארוכים, מעורבות של גופים עסקיים ואפליה בסבסוד כבדי השמיעה - אלו רק חלק מהטענות שעלו היום (ג') בדיון שנערך בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר בדיון לרגל יום החירש כי יש אינטרסים עסקיים רבים מדי בתחום התאמת מכשירי השמיעה למטופל. "דוחקים את המטופלים לצריכה לא נכונה. קופות החולים מתמודדות עם גורמים עסקיים ובאמצע נמצא המטופל. יש לטפל באופן שבו קופות החולים מתקשרת עם ספקים שזכו במכרזים; לא כל דבר שספק רוצה לדחוף אנחנו צריכים לאפשר. המדינה נותנת מענק של 3,200 שקלים לרכישת מכשיר, ולפתע אנחנו מגלים שמכשירים התייקרו באלפי שקלים, כך שהכסף הולך ישירות מקופת המדינה לכיסו של הספק שהפריז במחיר". יו"ר אגודת החירשים, בן ציון חן, הוסיף: "רווח של ספק על מכשיר שמיעה יכול להגיע ל-70%".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), דרשה ממשרד הבריאות לפתוח בתהליכי רישוי של ספקי מכשירי השמיעה, לצורך פיקוח על המחירים. סגן שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), הוסיף, "זה צעד דרסטי מאוד. צריך פשוט להוציא להם כרטיס אדום".

ח"כ מועלם-רפאלי הוסיפה כי ארגוני החירשים וכבדי השמיעה מתלוננים גם על שכבדי שמיעה בגילאי 18 עד 65 מופלים לרעה לעומת כבדי שמיעה מעל גיל 65 ומתחת לגיל 18, והם מקבלים הטבות שנתיות לצורך רכישת מכשיר שמיעה בסך 900 שקלים בלבד, בעוד עמיתיהם הצעירים והמבוגרים זוכים לסכום של כ-3,200 שקלים פעם בשלוש שנים.

מחכים חודשיים לבדיקה

בנוסף, הליך קבלת מכשיר השמיעה בקופות החולים אורך יותר מחודשיים, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. אבי בלאו, יו"ר "בקול": "קופות החולים מאפשרות לבצע בדיקות שמיעה רק במספר מצומצם של מכוני שמיעה, וזה גורם לתורים ארוכים מאוד. הנסיעות הארוכות לשם כך מקשות מאוד על קשישים, מוגבלים ואנשים עובדים".

ד"ר אורלי הרצברג, קלינאית תקשורת ארצית במשרד הבריאות: "בעקבות עלייה בסבסוד מכשירי השמיעה חלה עלייה בביקוש למכשירים ולבדיקות. עלינו ליצור איזון בין שמירה על המקצועיות לאינטרסים כלכליים בתחום. אנחנו מתכננים שינוי בנהלים בנושא, ונעמוד בקשר עם שלל הגורמים בשטח לשם כך".

בואו לדבר על זה בפורום מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום