מה קורה לילדים להורים מכים?

(0)
לדרג

זה לא עניין של שיטת חינוך או אמונה, לפי מחקר חדש, מכות בישבן, גם קלות, פוגעות בהתפתחות הקוגנטיבית של הילד ומשפיעות על התנהגות בעשור הראשון לחיים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חוסך שבטו, אוהב בנו. למכות, אפילו קלות ביותר, השפעה שלילית על ההתפתחות הקוגניטיבית והתנהגות ילדים מהלידה עד גיל תשע. כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השכיחות של מתן מכות ישבן (Spanking) על ידי האב או האם לילדים בגילאי 3-5, ואת הקשר בין מכות ובין התנהגות מוחצנת ואוצר מילים נקלט (Receptive Vocabulary) עד גיל תשע שנים.

המחקר כלל כמעט אלפיים ילדים מ-20 מדינות בארצות הברית, שהיו במעקב במשך זמן ארוך. דיווחי הורים על הכאות בישבן נבחנו בגיל שלוש שנים וחמש שנים, ביחד עם התנהגות מוחצנת של ילדים, דוגמת התנהגות אגרסיבית ושבירת חוקים בגיל תשע. כמו כן נבחנו כישורי השפה, על פי מדד של אוצר מילים נקלט בגיל תשע שנים. בסיכומו של דבר, 57% מהאמהות ו-40% מהאבות דיווחו על הכאות בישבן כאשר הילדים היו בני שלוש ו-52% מהאמהות ו-33% מהאבות דיווחו על הכאות בישבן בגיל חמש שנים. הכאה על ידי האם בגיל חמש שנים, גם ברמה נמוכה, נקשרה עם רמה גבוהה יותר של התנהגות מוחצנת של הילד בגיל תשע, גם לאחר התחשבות למגוון גורמי סיכון והתנהגות מוקדמת של הילדים. הכאבות בישבן בתדירות גבוהה על ידי האב בגיל חמש שנים נקשרו עם אוצר מילים נקלט נמוך יותר בגיל תשע שנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עדויות נוספות תומכות בהשפעה השלילית של הכאות בישבן על התנהגות הילדים ועל ההתפתחות הקוגניטיבית של הילדים.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום