שירות גריאטרי חדש ברמב"ם

(0)
לדרג

עד 120 אינו רק ביטוי, אלא תחזית ריאלית: בני גיל הזהב דורשים, ובצדק, טיפול ייחודי ותשומת לב. למטרה זו הוקם השירות החדש שנחנך לאחרונה ברמב"ם. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ככל שתוחלת החיים עולה, הרפואה מקדישה יותר ויותר משאבים לטיפול בחולים הקשישים ולצרכיהם הייחודיים. החל מהתמודדות עם מחלות האופייניות לגיל המבוגר, כגון אלצהיימר ואוסטאופורוזיס, דרך שיפור איכות החיים של המטופלים בגילאים מתקדמים, ועד התמודדות עם השלכות ממוצע הגילאים, אשר ממשיך לטפס, על תחומים רפואיים שלא לקחו את קבוצת הגיל הזו בחשבון עד כה. דוגמה למצב כזה, למשל, היא נושא ניתוחי הלב אשר בשנים האחרונות מבוצעים יותר ויותר במטופלים בני 80 ומעלה.

כחלק מתפיסת הטיפול הייחודית בבני הגיל השלישי, הקריה הרפואית רמב"ם, חנכה לאחרונה שירות גריאטרי, שירות חדש, המוקדש כולו לחולים הקשישים. בראש השירות החדש עומד ד"ר צבי דוולצקי, אשר מאחוריו ניסיון של שנים בטיפול ובמחקר. לדבריו, "במקרים רבים המטופלים המבוגרים סובלים ממספר מחלות ועלולים ליטול תרופות רבות, שסותרות זו את זו, או לחילופין פותרות בעיה אחת, אך גורמות לבעיה אחרת. לעתים התסמינים בקרב קבוצת הגיל הזו אינם אופייניים, ובאים לידי ביטוי באופן שונה, כגון התקף לב המתבטא בבלבול, ללא כאבים בחזה, או מחלה זיהומית ללא חום, שהביטוי היחיד שלה הוא ישנוניות. מטרת השירות היא להעריך את כלל מצבו הפיזי והנפשי של המטופל הקשיש, ולהעניק לו את הטיפול הטוב והמתאים ביותר".

השירות החדש הינו שירות המייעץ למחלקות השונות ברמב"ם ופועל ישירות מולן. הטיפול הניתן במסגרת השירות, נשען על קשת רחבה של אנשי מקצוע, הפועלים יחד כדי לקדם בקריה הרפואית רמב"ם את הטיפול בקשיש, ביניהם: צוות רפואי וסיעודי, עו"סים, פסיכולוגים, דיאטנים, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק ועוד. כחלק מתמיכת השירות בקשיש, הוא מעניק גם הכוונה ותמיכה למשפחתו של המטופל, לקראת שחרורו לביתו.

בואו לדבר על זה בפורום גריאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום