סרטן השד: ויטמינים יאריכו חיים?

(0)
לדרג

מחקר מקיף שנערך במרכזים רפואיים בארה"ב הדגים קשר בין צריכת מולטי ויטמינים ומינרלים לשיעורי תמותה נמוכים יותר עקב המחלה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

סגולות הוויטמינים. בקרב חולות סרטן שד לאחר מנופאוזה, שנטלו תוספי מולטי ויטמינים עם מינרלים, תועד סיכון נמוך יותר משמעותית למות מהמחלה. כך עולה מתוצאות סקירה גדולה של ארגון בריאות האשה בארה"ב, WHI (Women's Health Initiative). בסך הכל השימוש במולטי ויטמינים עם מינרלים לווה בירידה של 30% בשיעורי התמותה.

מדגם WHI כלל יותר מ-160 אלף נשים בנות 50-79 שטופלו במרכזים רפואיים בארצות הברית, בין השנים 1993-1998. במדגם זה נערכו מחקרים תצפיתיים ומחקרים קליניים, והמשתתפות יכלו לקחת חלק במספר מחקרים חופפים.

השימוש בתוספים תזונתיים ותרופות תועד בכל ביקור במהלך תקופת המעקב. בכל ביקור, המשתתפות נשאלו אם נטלו ויטמינים לפחות פעם בשבוע במהלך השבועיים האחרונים. החוקרים לא קיבלו מידע אודות תדירות נטילת הוויטמינים.

מהנתונים עלה כי כ-40% מהמשתתפות דיווחו על נטילת ויטמינים בתחילת המחקר, כולל 2,920 נשים שנטלו מולטי-ויטמינים עם מינרלים (יתר המשתתפות נטלו מולטי-ויטמינים בלבד). במהלך מעקב ממוצע של 7.1 שנים מאבחנת סרטן שד, 518 נשים שלקחו חלק במדגם הלכו לעולמן עקב סרטן שד.

הסקירה העיקרית בחנה את הטיפול במולטי-ויטמינים עם מינרלים בתחילת המחקר. ניתוח משני בחן את השימוש במולטי ויטמינים עם מינרלים במהלך ביקור המעקב הסמוך ביותר למועד אבחון סרטן שד.

ההשוואה בין נשים שנטלו תוספים בעקביות ואלו שבאופן עקבי לא נטלו תוספים הדגימה ירידה של 30% בסיכון לתמותה עקב סרטן שד בקרב מי שנטלו באופן עקבי מולטי-ויטמינים עם מינרלים. קשר זה נותר על כנו לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון משתנים שונים.

הממצאים מצביעים על תועלת אפשרית לנטילת מולטי-ויטמינים בנשים שאובחנו עם סרטן שד פולשני. עם זאת, יש להתייחס בזהירות לממצאים, בעיקר לשילוב עם טיפול כימותרפי וקרינתי. בסופו של דבר, מסכמים החוקרים, אין מספיק נתונים אודות הטיפול בסרטן שד במקרים ולא ניתן להתייחס לקשר אפשרי בין מולטי-ויטמינים לטיפולים לסרטן שד.

בואו לדבר על זה בפורום גילוי מוקדם של סרטן השד - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום