"עודפי התקציב - לבריאות"

(0)
לדרג

ההסתדרות הרפואית מבקשת מהאוצר להעביר 12.5 מילארד שקלים מעודפי התקציב למערכת הבריאות; "החורף המתקרב ימצא את המערכת הקורסת אחוזת חרדה"

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית דורשת מהאוצר להשקיע 12.5 מיליארד שקלים, עודפי תקציב המדינה, במערכת הבריאות. "זהו הזמן להחליט על השקעה מסיבית בתחום החשוב לכל תושבי המדינה, הלא הוא תחום הבריאות", כתב יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, לשר האוצר, יאיר לפיד.

ד"ר אידלמן תיאר כי מערכת הבריאות סובלת ממחסור קשה במשאבים ולא מהיום. "המצב הולך ומחמיר, קופות החולים נמצאות בגירעונות שלא מאפשרים להן טיפול רפואי ברמה המיטבית, בתי החולים קורסים. אין בית חולים ציבורי אחד במדינה שלא מתמודד מדי יום עם קשיים כלכליים שפוגעים ברמת הטיפול, חולים ממתינים בתור זמן בלתי נסבל. בדיקות וניתוחים מתבטלים או נמנעים מחולים רבים, בתי החולים נאלצים לחסוך בציוד ובתרופות.

"במדינה כיום ישנו מחסור במיטות אשפוז שאין לו אח ורע בעולם המפותח. כמו כן, ישנו מחסור משווע ברופאים ובאחיות אשר מביא לעומס בלתי אנושי על אנשי הרפואה המבצעים עבודת קודש לילות כימים. החורף המתקרב ימצא את המערכת הקורסת אחוזת חרדה מפני האתגר שתזמן לה התחלואה האופיינית לעונה זו. אם המערכת מתקשה לעמוד באתגר צפוי זה, כיצד היא תוכל להתמודד אירוע בטחוני רחב היקף או אסון גדול שעשויים חס וחלילה להתרחש כל יום?".

"די לחסוך על חשבון החולים"

לפי נתוני הר"י, במדינת ישראל ההוצאה לבריאות מהווה רק כ-7.7% מהתמ"ג, בעוד שבמדינות אירופה משקיעים כ-10%, ובארה"ב מעל 16% מהתמ"ג בבריאות. שמירה על המצב הקיים מבלי תוספת למערכת תימנע מאיתנו להעניק רפואה מודרנית ומתקדמת המצילה את חייהם של יותר אנשים, ומשפרת את בריאותם של כלל תושבי המדינה. המשך החיסכון יביא לפגיעה בתושבי המדינה חולים ובריאים כאחד. מכאן ברור כי השינויים הנדרשים בתקציב 2014 חייבים לכלול תוספת תקציבית ריאלית למערכת".

"אנו, רופאי ישראל, קוראים לך לשים בראש סדר העדיפויות את תחום הבריאות. אסור לפספס את ההזדמנות להקצות את המשאבים העומדים כעת לרשות האוצר ולהפנותם להשקעה דחופה במערכת הבריאות הציבורית".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום