תקציב נוסף לתחום הפרעות אכילה

(0)
לדרג

במסגרת דיון בכנסת, שבו עלו טענות קשות על הכשלים במערך הטיפולי, התחייב מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, להמציא 5.5 מיליון שקל עד לינואר הקרוב

מאת: מערכת zap doctors

תקציב נוסף של 5.5 מיליון שקלים יוקדש לטיפול בהפרעות אכילה, כך לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו בוועדה לפניות הציבור בכנסת.

בדיון השתתפו אתמול (ג') בכירים במערכת הבריאות, מומחים וכן מטופלים המחלימים מהפרעות אכילה שונות. אחד המטופלים אמר כי "קיימת סטיגמה קשה לגבי הפרעות אכילה אצל גברים", והצבא אינו מודע כלל לעובדה שגם גברים עלולים לסבול מהפרעות אכילה. הוא התלונן על כך שהמסגרות השיקומיות אינן ערוכות לגברים. ח"כ עדי קול (יש עתיד), יו"ר הוועדה לפניות הציבור, הדגישה כי אף שאין הרבה גברים חולים, המדינה חייבת למצוא פתרון לבעייתם. ד"ר יוסף בר-אל, ראש מערך בריאות הנפש בשירותי בריאות כללית אמר כי שיעור התחלואה בגברים עומד על 5-10% ואין הצדקה להקמת מערכות טיפוליות נפרדות עבורם. עם זאת הדגיש כי הבית השיקומי שייפתח בדרום הארץ בשנת 2014 יכלול מקום ייעודי לטיפול בגברים.

דילמה נוספת היא בנושא איש הקשר, הרופא המרכז את הטיפול הנפשי והפיזי שמקבלים הסובלים מהפרעות אכילה. ד"ר גדי לובין, ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות, אמר כי לדעתו תפקיד מרכז הטיפול בהפרעות אכילה אמור להיות רופא המשפחה שיהיה להיות בקשר עם כל הגורמים המקצועיים המטפלים. ד"ר בר-אל חלק עליו ואמר כי רופאי המשפחה עמוסים ואי אפשר להטיל עליהם להתמקד בנושא הפרעות אכילה.

חסרות 100 מיטות אשפוז

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, התייחס לטענות, אך הסביר כי מערכת בריאות הנפש היא מערכת הנמצאת בחוסר משאבים וכי נדרשים כחצי מיליארד שקלים על מנת להביאה לאיזון ולתפקוד ראוי. לגבי התחום של הפרעות אכילה אמר כי בתוכנית תלת-שנתית נוספו 190 מיטות אשפוז ועדיין נדרשות 100 מיטות נוספות. משך ההמתנה לאשפוז עומד על 1-3 שבועות. פרופ' גמזו אמר כי משרדו פועל גם לפתוח מערכי יום. כמו כן, בצפון ובמרכז יש שתי מסגרות שיקום ובדרום תיפתח מסגרת שיקום בשנת 2014. ביחס לרפורמה בבריאות הנפש, אמר גמזו כי על פי התמחור שמשרדו ערך מחיר טיפול מרפאתי עומד על 240 שקל ולקופות החולים לא יהיה כדאי להיכנס לתחום הפרעות אכילה אם התמחור לא יגדל בכ-30%. פער העלויות בין התמחור האקטואלי לבין המחיר הרצוי עומד על כ-5.5 מיליון שקלים והבטיח לפעול לגיוס סכום זה עד ינואר 2014.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות אכילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום