הקרב על המרשם: נוח או מסוכן?

(0)
לדרג

לקראת אישור תקנות לפיהן רוקחים יוכלו לתת תרופות מרשם לחולים כרוניים, מתריעים בהסתדרות הרפואית: מדובר בצעד שיסכן את בריאות הציבור

מאת: מערכת zap doctors

לקראת התכנסותה של ועדת הבריאות של הכנסת לדיון בתקנות הרוקחים, לפיהן יוכלו הרוקחים לתת חלק מתרופות המרשם ללא הנחיה רפואית, מתריעים בהסתדרות הרופאים (הר"י) כי קיימת סכנה לנזק ממשי לבריאות המטופלים.

על פי התקנות, מסבירים בהר"י לקראת הדיון וההצבעה שאמורים להתקיים היום (ד') בכנסת, חולה כרוני יוכל לגשת לרוקח ולבקש מרשם המשך, ללא הוראות הרופא וידיעתו. באופן דומה יוכל כל מטופל, לרבות קטין וקשיש, לקבל תרופת מרשם על סמך בירור ואבחון של הרוקח שאמנם עבר הכשרה ייעודית, אך לא מכיר את המטופל כמו הרופא. בנוסף, הוראות אלה עלולות להביא למצב שבו הרופא המטפל או רופא המשפחה איננו מודע בזמן לטיפול התרופתי ואיננו יכול להורות להפסיק את מתן התרופה או לשנותה בזמן.

לפי ההודעה שפרסם הארגון לקראת הדיון, תקנות הרוקחים המובאות לאישור הוועדה יוצרות מצב של הפרטת הטיפול הרפואי והוצאתו אל בתי המרקחת. "התוצאה של מהלך זה הוא ניתוק הרופא מהרצף הטיפולי בחולה, ומתן תרופות מרשם רבות על ידי רוקחים ללא פיקוח רפואי. אישור התקנות יסכן מאות אלפי חולים בישראל. אין לאפשר למשרד הבריאות לנתק את החולה מרופאיו ולא לתת יד לסיכון החולים בישראל", נכתב.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום