נתפסו סטרואידים והורמוני גדילה

(0)
לדרג

משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש בחומרים אלה, המשמשים לבניית שריר בקרב מתאמנים ונמכרים בניגוד לחוק. תופעות הלוואי לבריאות קשות ובלתי הפיכות

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה נתפסו על ידי האגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות בשיתוף פעולה עם המשטרה והמכס כמויות גדולות של כדורים וזריקות מסוג סטרואידים אנאבוליים והורמוני גדילה. אלה משמשים באופן לא חוקי למטרות שיפור הישגים בספורט, נפוצים בשימוש בקרב שרירנים, ועלולים לסכן את בריאות הציבור.

סטרואידים אנאבוליים הם חומרים סינטטיים המסייעים לקידום צמיחה של שרירי שלד. ככלל אלו ניתנים רק במרשם רופא, לטיפול במצבים המתרחשים כאשר הגוף מייצר באופן חריג כמויות נמוכות של טסטוסטרון. קיים שימוש לרעה בסטרואידים על ידי ספורטאים בכדי להגדיל את מסת השרירים ולשפר את הביצועים הגופניים.

שימוש לרעה בסטרואידים אנאבוליים עלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות, שחלקן בלתי הפיכות. הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט (WADA) המרכז את הפעילות כנגד סמים בספורט אוסרת על שימוש בסטרואידים. סטרואידים אנאבוליים נלקחים בדרך כלל דרך הפה או מוזרקים לתוך השריר כאשר מינונים שחלק מהספורטאים לוקחים לעתים גבוהים פי- 10 עד כפי- 100 ממינונים שנקבעו לטיפול במצבים רפואיים נורמטיביים.

הורמון הגדילה הוא הורמון חלבוני המופרש מבלוטת יותרת המוח וניתן כטיפול רפואי לילדים בעלי חסך בהורמון הגדילה, לסובלים מבעיה כרונית במערכת הכליות או מבעיות גנטיות שפוגמות בגדילה. גם להורמוני גדילה יש תכונות אנאבוליות וישנו שימוש לרעה בו בקרב ספורטאים ומפתחי גוף. ההורמון משפיע על תהליך הגדילה של עצמות השלד ובתהליכי גדילה של שרירים. תופעות הלוואי העיקריות בשימוש בהורמוני גדילה כוללים: בצקות, נפיחות, כאבי שרירים, כאבי פרקים, סכרת, עלייה בלחץ הדם, אי ספיקת לב וגדילה לא נורמלית של איברים.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום