אשה מינתה לעצמה אפוטרופוס

(0)
לדרג

חולה בניוון שרירים ניסתה למנות את אחותה כאפוטרופוס על גורלה לכשתהפוך לסיעודית. בעלה גילה זאת והגיש בקשת הצטרפות בניגוד לרצון אשתו

מאת: מערכת zap doctors

אשה שלקתה לפני כשלוש שנים במחלת ניוון שרירים, הגישה לבית משפט בענייני משפחה ברמת גן בקשה נדירה למינוי אפוטרופוס, לכשתהפוך לסיעודית. את ההליך ביצעה בחשאי, וכאפוטרופוס ביקשה למנות את אחותה, ולא את בעלה, בטענה כי הם מצויים בהליכי גירושים.

הבעל, שגילה את המהלך, הגיש בקשה דחופה לעיון בבקשתה של אשתו, באמצעות עו"ד נאוה פרס. הבעל ביקש להצטרף לתהליך מינוי האפוטרופסות, בטענה כי ייתכן שהמינוי הנוכחי לא ישרת את טובת האשה החולה בצורה המרבית, ולא יענה על כל צרכיה.

לדברי עו"ד פרס, "בקשת אדם למנות לו אפוטרופוס היא נדירה ביותר, ומעוררת שאלות רבות. האם יכול אדם לבקש למנות לו אפוטרופוס? ואם כן כיצד ובאיזה שלב של המחלה? כמו כן, אומרת עו"ד פרס, "הבעל תמה על כך שכבעלה לא צורף לבקשת האשה, בקשה שהוגשה ללא ידיעתו וללא קבלת עמדתו, וללא ביקור של פקידת סעד או של מי מרשויות הרווחה, ועל כן", לדברי עו"ד פרס, "יש לבחון את המינוי בתשומת לב רבה".

לדברי עו"ד פרס, חששו של הבעל נובע ממצבה הרגיש והמיוחד של אשתו, על רקע מחלתה הקשה, וכי ייתכן כי המינוי לא יענה על צרכיה, ולא ישרת את טובתה בצורה המרבית.

האשה מצדה התנגדה לבקשה, בטענה כי אחותה מונתה כאפוטרופסית זמנית, וכי טענת הבעל לדאגה לרווחתה הינה צינית ביותר. לטענת בא כוחה של האשה, בני הזוג חיים בנפרד מזה למעלה משנתיים, ולא מקיימים קשר ביניהם וכי הבעל נמצא רוב הזמן באירופה, מכיוון שלא הצליח להתמודד עם מחלתה של אשתו. ואילו האשה עברה להתגורר בישראל, ונאלצה להתמודד לבדה עם המחלה הקשה. עוד טוענת האשה כי הבעל היה מודע להליכי האפוטרופסות, כולל לזהות האפוטרופוס, שכן האשה עדכנה אותו בכך. עם זאת הוסיפה האשה, שכדי להניח את דעתו של הבעל, היא מתחייבת להזמינו לביקור פקידת הסעד.

בקשתו של הבעל נידונה בימים אלה בבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום