על הפנים? יש פתרון לקמטים!

(0)
לדרג

עור הפנים חשוף לפגעי מזג האוויר ומשפיע מאוד על המראה. מה עושים עם הקמטים? לייזר? פילינג? מזותרפיה? בוטוקס? חומצה היאלורונית? ניתוח? מדריך

מאת: מערכת zap doctors

בתחום הכירורגיה האסטתית, הטיפולים המבוקשים ביותר הם טיפולים להצערת מראה הפנים. אותות הזמן ניכרים במיוחד על עור הפנים, החשוף, יותר מכל אזור אחר בגופינו, לפגעי מזג האוויר בכלל ולנזקי השמש בפרט. הצערת עור הפנים משפרת את המראה כולו. ד"ר מיכאל איצקסון, מומחה לניתוחים פלסטיים, מנתח פלסטי בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים הדסה עין-כרם, מתאר את סימני ההזדקנות הבולטים בעור הפנים ומשיב לשאלותינו בנושא.
מדריך מילוי קמטים (אילוסטרציה)

מדריך מילוי קמטים (אילוסטרציה)

מתי הפנים מתחילות להזדקן?

"עור הפנים מזדקן כל הזמן ובסביבות גיל 40 כבר ניכר שינוי דרמטי במראה העור. פנים מתחילות להזדקן כאשר מתחילה ירידה בנפחים של אזורים שונים בפנים וכאשר השומן נודד מהלחיים כלפי מטה. תהליך הזדקנות עור הפנים כולל הופעת קמטים, קמטוטים, טשטוש של קו הלסת, עודפי עור וכתמים".

מה משפיע על מראה עור הפנים?

"תהליך הזדקנות העור הוא בלתי נמנע, אבל בעוד שישנם צעירים הנראים מבוגרים מכפי גילם, ישנם מבוגרים הנראים צעירים מכפי גילם. השלב בחיים, כמו גם המהירות, בה מתרחש תהליך ההזדקנות, משתנים מאדם לאדם".

"הכל תלוי בשני דברים: גנטיקה ואורח חיים. השאלה איך תיראי בגיל מסוים תלויה במראה שלך, המושפע מהגנים שירשת מהוריך והם שישפיעו על האלסטיות והגמישות של העור ועל מראהו ומראה הפנים בכלל. גנטיקה, חשיפה לשמש, עישון, שימוש בתכשירים לא מתאימים ושינויי משקל תכופים, מזיקים אף הם למראה עור הפנים, ומזרזים תהליך של איבוד נפח, נדידת שומן מהלחיים לכיוון הצוואר, היווצרות עור עודף והופעת קמטים, כתמים וקמטוטים, המזקינים את פנינו".

אילו טיפולים קיימים היום לשיפור מראה הפנים ולהצערתם?

"יש להבחין בין שלושה סוגי טיפולים: טיפולים בעור עצמו; טיפולים פולשניים יותר המתבצעים בקליניקה וטיפולים כירורגיים.

הטיפולים בעור הם טיפולים שמרניים, הכוללים טיפולי לייזר, פילינג שטחי, בינוני ועמוק ומזותרפיה: החדרת חומרים מזינים לשכבות העמוקות של העור באמצעות מחטים זעירות. טיפולים אלה מתמקדים בעור עצמו ומצליחים לשפר את מראהו, להפוך אותו חלק ומוצק יותר, יפה, גמיש, מלא בברק, רעננות וחיות. הטיפולים הללו, אם ייעשו בדרך קבע, יסייעו להעלמת כתמים קלים וקמטוטים וישפרו את מראהו הכללי של העור".

"הסוג השני של הטיפולים הוא אמנם פולשני יותר, אך איננו כירורגי ואיננו מבוצע בחדר ניתוח תחת הרדמה. על קטגוריה זו נמנות: הזרקות בוטוקס, הזרקות למילוי קמטים והזרקות למילוי נפחים. מראה עור זקן מתקבל בשל איבוד נפחים ובשל קמטים עמוקים במקומות שונים בפנים. אחד החומרים בעזרתם מעלימים או מטשטשים קמטים באזור המצח, סביב העיניים ובחלק העליון של הפנים הוא הבוטוקס. הבוטוקס הוא רעלן, המוזרק לשרירי ההבעה בפנים ומשתק אותם. עם שיתוק השריר, הטונוס נעלם והקמט מתיישר".

"לקמטים עמוקים מאד בצדי הפה, בצדי האף ובין הגבות, משתמשים בחומרי מילוי שונים, כשהטוב ביותר היא החומצה ההיאלורונית. אותה חומצה בריכוז שונה (חומצה סמיכה וצפופה יותר) משמשת גם למילוי נפחים ומוזרקת הזרקת עומק. בחומצה זו נשתמש לעיצוב עצמות לחיים, עיצוב סנטר וטשטוש שקעים מתחת לעיניים".

מתי נפנה לאופציה של מתיחת פנים?

"השיטה היעילה ביותר להצערת עור הפנים היא ללא ספק ניתוח מתיחת פנים. בניתוח זה, המבוצע תחת הרדמה כללית, נעשים מספר הליכים, המסייעים לטיפול בעור הפנים המזדקן ולהעלמת כל מה שמחבל במראהו. עיקרו של ניתוח מתיחת הפנים הוא סילוק העור העודף שהצטבר בפנים ומתיחת העור שנותר והצמדתו לעצמות, באופן חלק ומתוח. מתיחה זו, לרוב, תשולב עם הזרקת שומן למקומות שונים לשם מילוי נפחים, הרמת גבות, הרמת עפעפיים עליונים, מתיחת עפעפיים תחתונים, טיפולי פילינג, טיפולי לייזר ועוד. ניתוח מקיף שכזה נותן מענה לכל ביטויי ההזדקנות של העור ותוצאותיו מחזיקות לאורך זמן".

מה עדיף, מתיחת פנים או בוטוקס?

"הטיפול האולטימטיבי להצערת הפנים הוא ללא ספק ניתוח מתיחת פנים. זהו טיפול יעיל ואם הוא ייעשה בידיים מיומנות, הוא ייתן תוצאות טבעיות, ישמר את הבעות הפנים ולא ייראה מנותח ומלאכותי. למרות זאת, עדין מדובר בניתוח, על כל המשתמע מכך. השאלה האם להתמסר לידיו המיומנות של מנתח פלסטי, או להסתפק בטיפול פולשני פחות, תלויה בחומרת המצב ובהעדפותיה של כל מטופלת. טיפול בבוטוקס יעיל למספר חודשים, טיפול למילוי קמטים ונפחים, בעזרת חומצה היאלורונית, יעיל לשנה עד שנתיים ותוצאותיו של ניתוח מתיחת הפנים נשמרות שנים ארוכות. מטופלת שמודעת לכל אלה, תוכל להחליט בעזרת מנתח פלסטי מיומן, מהו הטיפול האידיאלי עבורה. אישה שהתחילה טיפולי תחזוקה וזכתה בנטייה גנטית טובה יכולה להסתפק בטיפולים שמרניים ולהשיג תוצאות נהדרות. אם המצב גרוע, טיפולים שמרניים, יעילים ככל שיהיו, לא תמיד יספיקו ".

בואו לדבר על זה בפורום בוטוקס, מילוי קמטים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום