ילדים: לדבר אל הבטן

(0)
לדרג

במחקר חדש שנערך בקרב ילדים הסובלים מכאבי בטן, נמצא שטיפול רפואי מסורתי תרופתי יעיל רק מעט מטיפול קוגנטיבי התנהגותי. הגיע הזמן לשלב?

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לפי מחקר חדש, טיפול קוגניטיבי-התנהגותי הוא אמצעי יעיל בקלה על כאבי בטן ממש כמו טיפול תרופתי אינטנסיבי, שניתן על ידי רופאי ילדים או מומחים למערכת העיכול בילדים. ממצאי המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Pediatrics.

במחקר השתתפו 104 ילדים בגילאי 7-18 שחולקו לשתי קבוצות. משתתפים בקבוצת טיפול קוגניטיבי-התנהגותי קיבלו שישה מפגשים עם רופא בעלי תוכן השיחות מוגדר מראש. ילדים שסווגו בקבוצת "טיפול רפואי אינטנסיבי" ביקרו במהלך המחקר 6 פעמים אצל רופא ילדים או מומחה למערכת העיכול.

החוקרים בחנו את הילדים בארבע נקודות זמן: לפני טיפול, לאחר טיפול, בתום חצי שנה מהטיפול ובתום שנה. הם מצאו כי הן טיפול קוגניטיבי-התנהגותי והן טיפול רפואי אינטנסיבי הביאו לירידה משמעותית בכאבי הבטן.

לפי השאלונים שמילאו ההורים, ב-60% מהילדים עם כאבי בטן פונקציונאליים בקבוצת טיפול קוגניטיבי התנהגותי נרשמה ירידה בכאב הבטן שנה לאחר הטיפול. זאת בדומה ל-56.4% מהילדים שדיווחו על הקלה בכאב לאחר טיפול התנהגותי.

בסך הכל עמדו שיעורי ההחלמה על 66% עם טיפול קוגניטיבי-התנהגותי ושל 63% עם טיפול רפואי אינטנסיבי. מרבית המדדים הנוספים שנבדקו הגבלות בתפקוד, תלונות סומאטיות, חרדה, דיכאון ואיכות חיים) השתפרו גם הם לאחר הטיפול.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה רפואית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום