מילוי שפתיים: טבעי זה הכי

(7)
לדרג

מה ההבדל בין החומרים הקיימים למילוי שפתיים? מאילו טיפולים להתרחק? כך תשמרי על מראה ותחושה טבעיים במילוי השפתיים ותישמרי מסיבוכים מיותרים. מדריך

מאת: מערכת zap doctors

קמטים באזור השפתיים מסגירים מיד את גילנו, ונשים רבות מוטרדות מכך. הקמטים עשויים להופיע כבר בשנות ה-30 אצל חלק מהנשים, ועם ההתבגרות הקמטים עלולים להעמיק ולפגוע במראה הפנים. גם עור השפתיים אינו חסין מפני פגעי הגיל, ונתון גם הוא להליך טבעי של הידקקות וקמטוטים. מילוי שפתיים עשוי להיות פתרון, הן לקמטים סביב הפה והן לשפתיים עצמן.

כשמראה השפתיים מפריע מסיבות גיל או שצורתן הטבעית דקה מדי לטעמה של האישה, ניתן לפתור את הבעיה באופן כמעט בלתי מורגש. ד"ר אירנה לוין, רופאה בכירה בתחום הטיפולים האסתטיים, מסבירה מהם החומרים הקיימים בשוק ומהם ההבדלים ביניהם, והכי חשוב: ממה כדאי להיזהר, כדי לא להיקלע לסיבוכים.

מילוי שפתיים (אילוסטרציה shutterstock)
מילוי שפתיים (אילוסטרציה shutterstock)

באילו חומרים נעשה שימוש לצורך מילוי שפתיים?

באופן עקרוני, ניתן לחלק את חומרי המילוי לשפתיים לשני סוגים, זמני וקבוע. חומרי המילוי הקבועים כוללים בין היתר סיליקון רפואי וביופולימרים, אשר מוזרקים לשפתיים ולאזור הפה, והם בעלי השפעה ארוכת טווח. בכל הקשור לסיליקון רפואי, מדובר בחומר אשר מוזרק על ידי הרופא בהזרקה מקומית, במשך מספר טיפולים, כאשר המטופלת יכולה לעצור בכל שלב ולהחליט לגבי ההמשך. החומר סטרילי ובטוח לשימוש, באישור משרד הבריאות הישראלי וה-FDA האמריקאי.
עם זאת, כדי להשיג אפקט, יש לעבור סדרה של חמישה עד שמונה טיפולים, כאשר בין טיפול לטיפול יש להמתין מספר שבועות. ניתן לחוש בהבדל רק לאחר כ-3 טיפולים.

כיצד מתבצע ההליך לעיבוי השפתיים?

מדובר בטיפול הזרקה, שאורך דקות ספורות ובסופו אצל נשים בגיל מבוגר, השפתיים נראות צעירות ב-10 עד 15 שנים מהגיל הטבעי, ובקרב נשים צעירות הסובלות משפתיים דקות, מושג נפח עדין וטבעי למראה.

כשנעשה שימוש בסיליקון הרי שהשפעת הסיליקון יכולה להישאר למשך שנים ארוכות, אך עם תהליך ההזדקנות הטבעי של עור הפנים, ייתכן שיהיה צורך לחזור עליו כעבור 5-10 שנים.

ומה כאשר נעשה שימוש בחומרי מילוי זמניים?

למרות שיש לחזור על הטיפול בהם מדי תקופה, הרי שהשגת מראה טבעי בעזרתם היא קלה יותר, הטיפול אינו מכאיב וסימניו חולפים לאחר יום-יומיים, והכי חשוב: הוא הפיך.

חומרים אלה מבוססים על חומצה היאלורונית, המיוצרת באופן טבעי בקרום התא ותפקידה לשמור על נפח העור ולחותו. גם כשהיא מוספת לגוף בתוך חומרי מילוי, שומרת החומצה ההיאלורונית על תפקידה וגורמת להחלקת קמטים ושיפור מראה עור השפתיים למראה טבעי וזוהר. החומר דומה לחומצה הטבעית המיוצרת בגוף, ולכן מערכת החיסון אינה דוחה אותו, כלומר אין מראה נפיחות ובצקת האופייניים לטיפולים בחומרים הקבועים.

נפח השפתיים גדל מיד לאחר הטיפול ונשמר למשך מספר חודשים ויותר: לאחרונה הושק חומר מילוי חדשני מבית אלרגן, הג'ובידרם וולבלה (Juvederm Volbella) שמחזיק אף כ-15 חודשים.

כל מולקולה של החומצה ההיאלורונית מחזיקה סביבה עד 500 מולקולות של מים שמגבירות את לחות העור ותורמות לגמישותו, כפי שהיה בטרם תהליך ההתבגרות. החומצה גם מנטרלת אי סימטריות טבעית שנוצרת לעתים בשפתיים, או שנגרמה עקב פציעה, וכל זאת תוך מתיחת קמטי השפתיים וסביבותיהן. בזכות החומצה מתרחש תהליך אקטיבי של הפרדת התאים, חידוש האפידרמיס והעור, ומילוי התאים בחומר מזין ועשיר בחמצן.

חומרי מילוי זמניים וקבועים (אילוסטרציה shutterstock)
חומרי מילוי זמניים וקבועים (אילוסטרציה shutterstock)

מהם הסיכונים הנלווים להליך, אם בכלל?

הפיתוי לעבור את התהליך פעם אחת ולצמיתות גבוה, אך הזרקת חומרים קבועים ממילא אינה מסתכמת בטיפול אחד והיא חשופה לסיבוכים הרבה יותר מאשר חומרים זמניים. למי ששוקלת מילוי שפתיים, כדאי לנסות בכל מקרה טיפול בחומר זמני לפני שהיא ממשיכה הלאה, כיוון שרק הטיפול בחומרים אלה הוא הפיך לחלוטין. טיפול בסיליקון לעומת זאת עשוי להסתבך, מה גם שלא כל אחת מרוצה מהתוצאה.

הסיכון הגדול ביותר בטיפול בסיליקון הוא נדידה של החומר. טכנולוגיית ההזרקה והחומר עצמו כיום אמנם עברו שיפור מהותי והם עומדים בכל התקנים, אך הסיכון עדיין קיים. הסיליקון אינו נספג בגוף, ובטיפול לא נכון הוא עשוי לנדוד לאזורים אחרים בפנים ולגרום לזיהום חריף, תופעה הנקראת בלשון רפואית גרנולומה, או לפריחה ואלרגיה. בנוסף, ידועים מקרים שבהם הזרקת הסיליקון גרמה לשפתיים לאבד את רכותן או למראה נפוח וגרוטסקי. בכל מקרה, יש להתייעץ עם רופא מומחה לפני הטיפול, כיוון שמדובר בטיפול מורכב הדורש מיומנות וניסיון רב. כדאי ורצוי לשאול את הרופא באילו חומרים הוא משתמש, ולוודא שמדובר בחומרים מהדור החדש של הרפואה האסתטית.

האם המראה הטבעי של השפתיים נשמר ולכמה זמן?

על המראה והתחושה יש מחלוקת: יש הטוענות שהמראה עשוי להיראות לא מספיק טבעי, והמגע בשפתיים לא רך כמו לפני הטיפול. תחת הטיפול המתאים, זה לא אמור להיות כך: טכנולוגיית ההזרקה הנקראת "מיקרו טיפה" מאפשרת למעטפת קולגן לצמוח ולקבע את טיפות הסיליקון הזעירות במקומן, תוך מראה ותחושה טבעיים.

האם ניתן להבטיח שביעות רצון מתוצאות הטיפול?

ציפייה לא ריאלית מהמראה שלאחר הטיפול, עלולה לגרום למפח נפש. כדאי לתאם ציפיות עם הרופא המטפל, ואף לעשות הדמיה של המראה הסופי. כפי שתספורת של דוגמנית תיראה על כל אחת באופן שונה, גם הציפייה לשפתיים של אנג'לינה ג'ולי לכל אחת היא כמובן לא ריאלית. השפתיים, כאיבר כה חשוב ומרכזי בפנים ובהבעה שלנו, צריכות להתאים למבנה הפנים. מילוי יתר עשוי להיראות לא רק בלתי טבעי, אלא לשנות את המראה לגמרי. מילוי שפתיים נכון הוא עדין, מטפל רק במה שצריך וכמעט בלתי מורגש לעין חיצונית, וכזה הוא צריך להישאר.

לסיכום, טיפול המילוי נחשב ברפואה האסתטית כיום להליך פשוט, כמעט נטול כאבים וזמן החלמה. החומרים שמשמשים לטיפול עמידים לאורך זמן של שנה ויותר, בטוחים ומעניקים מראה טבעי הרבה יותר, מאשר חומרים ששימשו להליך עד לפני שנים מעטות.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בקמטים ועיבוי שפתיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום