עור הפנים: להחזיר את האור

(0)
לדרג

הגעת לאמצע החיים? את מרגישה חיונית ומלאת מרץ, אבל הפנים שלך מתמלאות קמטים? חושבת על בוטוקס? חומצה היאלורונית? שינוי מינימלי עשוי להביא לתוצאה מקסימלית. צרכנות רפואית

שירותי אסתטיקה רפואית
077-7018818

הגעת לאמצע החיים, את מרגישה חיונית ומלאת מרץ, אבל כשאת מביטה במראה, הפנים שלך נראות עייפות ומותשות? תפיסת יופי חדשה מציעה שינויים קוסמטיים בפנים, אבל לא כאלה שיעידו על ניתוח פלסטי או על מראה מתוח, נפוח ומוגזם.

ענבר עדי הראל, מנהלת מקצועית במרפאות אור קוסמדיקס וד"ר דבורה שימל, רופאה מבית "אור קוסמדיקס", משיבות לשאלותינו בנושא.

מה יש לבדוק לפני שינוי קוסמטי?

ענבר עדי הראל משיבה: "כשמגיעה אלינו אישה לייעוץ, קודם כל, אנחנו בוחנים את פניה בקפידה תוך שימת דגש להרמוניה, פרופורציות, הנתונים הטבעיים שלה והמראה אליו היא שואפת להגיע. בתהליך אנחנו מביאים בחשבון גם את צבע העור שלה ומבנה הפנים שלה וכך אנו מגיעים לתכנית אישית המותאמת במיוחד בשבילה, איך להוציא את מקסימום הפוטנציאל ולמקסם את היופי שבה. אנו משתדלים לבצע הליכים הדורשים מינימום התערבות. הטיפולים אותם אנו מציעים הם בדר"כ קצרים ותמיד ייקחו בחשבון פתרון למה שהכי מפריע לאישה. בדר"כ אזור העיניים שהוא האזור הראשון בו ניכרים סימני ההתבגרות הוא אזור שמפריע לרוב הנשים. אנו מציעים פתרונות מהירים עם מינימום התערבות פולשנית ללא כאב ועם תוצאות מקסימליות.

מה קורה לפנים כשמזדקנים?

ד"ר דבורה שימל מסבירה: "בתהליך ההזדקנות מתחוללים בפנים ארבעה סוגי שינויים: אובדן נפח, אובדן אלסטיות של העור, צניחת רקמות של עור ושריר, ושינוי מבנה העור. ישנם תהליכים בגוף שגורמים לפנים להיראות זקנות יותר, כמו ירידה בקצב התחדשות העור ורפיונו, פיזור לא אחיד של תאים מלנוציטים (תאים המפרישים פיגמנט לעור), דילול סיבי הקולגן שנותנים תשתית לעור וירידה בחומצה היאלורונית, האחראית על שמירת לחות העור. כמו כן, ככל שמזדקנים, ישנה נסיגה של עצמות, ושל שכבות שומניות או מאגרים של שומן בפנים, בצוואר ובידיים".


מתי הזרקת בוטוקס מועילה?

ד"ר דבורה שימל: "כשיש רפיון משמעותי של העור, וכן במקרים בהם ישנם צלקות או קמטים עמוקים, כשמותחים את העור, אין שינוי בצורת הקמטים: הקמט הוא כמו סדק. לכן אין טעם להזריק בוטוקס. מכאן, שאם העור לא משתפר בבדיקה של מתיחה קלה, הטיפול בבוטוקס לא יהיה יעיל. חשוב לציין כי בוטוקס מיועד להרפיית השרירים, בהם יש פעילות יתר, כמו מצח, צדי העיניים, או קו הלסת והצוואר. לעומתו, ניתן לטפל במקרים אחרים בחומרי מילוי, כמו חומצה היאלורונית, שלה מטרות אחרות, כגון הוספת נפח בפנים וטשטוש קמטים קיימים".

ענבר עדי הראל: "על מנת להשיג מראה צעיר יותר, הטיפול האסתטי בעל האפקט הדרמטי ביותר על מראה הפנים הוא מילוי השקעים, הקמטים והכהויות מתחת לעיניים. על מנת למקסם את תוצאות הטיפול בהצערת מראה הפנים, יש לטפל קודם כל באזור זה, לפני שניגשים לכל אזור אחר, אחרת קשה להרגיש בשינוי כולו. אזור העיניים הוא מוקד אסתטי מרכזי כשאנו מביטים על אדם, הרעיון הוא שניתן להשיג תוצאות טבעיות וטובות יותר בהליכים קטנים והדרגתיים יותר.

מתי מומלץ להשתמש בהזרקת שומן?

ד"ר יואל שחר, כירורג פלסטי, מסביר: "במקרים רבים שיחזור נפח בפנים על ידי הזרקת שומן מבטל את הצורך בניתוח מתיחת פנים. ההחלטה על מיקום ההזרקה ועל הכמות הדרושה, תלויה בפרופורציות של האזורים השונים בפנים. הזרקת שומן תהא מוצלחת אם היא מבוצעת על ידי מנתח פלסטי שבקיא באנטומיה ובמבנה הפנים, ובעל יכולות ארטיסטיות. ההזרקה מתבצעת בהרדמה מקומית במרפאה, תחת תנאים סטריליים לחלוטין ואך ורק על ידי כירורג".

האם הטיפולים האסתטיים באזור הפנים כרוכים בסכנות בריאותיות כלשהן?

ד"ר שימל: "במקרה של בוטוקס, כמו בכל טיפול הזרקה כלשהוא, עלול להיווצר שטף דם זמני, בדרך כלל קטן מאד שחולף מעצמו. במידת הצורך, ניתן לשפר ולשדרג את הטיפול כדי להגיע לשביעות רצון מלאה של האישה.

ענבר עדי הראל: "כירורגים פלסטיים רבים וכן מכוני יופי מציעים לנשים שרוצות להיראות צעירות ויפות יותר שינויים דרסטיים בשיטות חדשניות. לדעתי זו טעות, נדרשת התייחסות פרטנית ואישית לכל אישה וניתוח מדויק של מבנה הפנים שלה בכדי שהתוצאות יהיו טבעיות ויאפשרו לה להיראות יפה יותר ולא מלאכותית. כל אישה רוצה שיגידו לה "את נראית נפלא" אף אישה לא רוצה שיגידו לה: "נכון שעשית הזרקת בוטוקס?".

כיצד צריך להתכונן לטיפול?

ד"ר דבורה שימל: "לטיפול עצמו אין צורך להתכונן באופן פיזי, אלא מבחינה נפשית והבנתית. חובה להדריך את המטופלות על תהליך הטיפול, על התוצאות שלו ועל תופעות הלוואי, יש להימנע מלהבטיח תוצאות שאינן ברות השגה. אנו באור קוסמדיקס דואגים לעקוב אחר המטופלת גם אחרי הטיפול עצמו, כדי להבטיח את שביעות רצונה המלאה.

בואו לדבר על זה בפורום חדשנות בקוסמטיקה ובאסתטיקה רפואית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום