דיכאון ותזונה בהריון חותם לעתיד

(0)
לדרג

תסמיני דיכאון וכן תזונה לקויה עלולים להשפיע על התפקוד הקוגטיבי של התינוק לטווח ארוך, כפי שהראו מבדקי אינטליגנציה בילדים בני 8. כך עולה ממחקר בריטי מקיף

מאת: מערכת zap doctors

דיכאון בהריון עלול להוביל להרגלי תזונה לקויים בנשים, דבר שיתבטא בהשפעה שלילית על התפקוד הקוגניטיבי של הילדים בשלב מאוחר יותר בחייהם. כך מדווחים חוקרים מבריטניה במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Journal of Psychiatry.

החוקרים מצאו כי לנשים עם תסמיני דיכאון במהלך ההריון תועדה שכיחות גבוהה יותר של הרגלי תזונה לא בריאים; במקביל נמצא כי לילדים לאמהות אלו היו ציונים נמוכים יותר במבחני אינטליגנציה שעברו בגיל שמונה.

במחקר Avon Longitudinal Study of Parents and Children בבריטניה השתתפו קרוב לשבעת אלפים אמהות ומספר זהה של ילדים. תסמיני דיכאון אמהי נבחנו חמש פעמים, בפעם הראשונה בשבוע 18 להריון ובפעם האחרונה כשהילד היה בן שנתיים ותשעה חודשים. הנשים השלימו שאלוני תזונה להערכת הרגלי האכילה לאחר 32 שבועות הריון, ובפעם נוספת כשהילד הגיע כמעט לגיל 4. התפקוד הקוגניטיבי של הילדים נבחן בגיל 8.

החוקרים הגדירו דיאטה בריאה כמוצרי מזון עתירי חומרי תזונה, עם הגבלת צריכת מלח, מוצרים שומניים ותוספי סוכר. דיאטה לא בריאה הוגדרה כדיאטה עתירת שומן רווי, שומן טראנס, מלח ותוספי סוכר. במהלך הריון זוהה קשר בין תסמיני דיכאון חמורים יותר לרמות נמוכות יותר של תזונה בריאה ורמות גבוהות יותר של תזונה לא בריאה, שמצדם נקשרו עם תפקוד קוגניטיבי ירוד.

לדברי החוקרים, הממצאים היו בולטים עם תסמיני דיכאון לאחר לידה ותזונה, כמו גם מגוון גורמים אפשריים אחרים לפני ההריון ואחריו, דוגמת עוני, גיל צעיר (אם בגיל ההתבגרות), רמת השכלה נמוכה של האם ושימוש בסמים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום