רופאי שיניים לא יזריקו בוטוקס

(0)
לדרג

לפי חוזר של משרד הבריאות, מעתה חל איסור על רופאי השיניים לבצע הזרקות לצרכים אסתטיים שלא במסגרת טיפול שיניים. בעוד שנה תחל אכיפת התקנה

מאת: מערכת zap doctors

רופאי השיניים לא יוכלו לערוך יותר טיפולים אסתטיים הכוללים הזרקת בוטוקס, כך לפי חוזר משרד הבריאות שנשלח היום (ד') למנהלי בתי החולים וקופות החולים, לשרת הבריאות, למשטרה ולשורה של גופים נוספים.

"הזרקת בוטוקס לצרכים אסתטיים בלבד, שלא נעשית כחלק מטיפול השיניים, הינה פעולה שהיא בגדר עיסוק ברפואה ועל כן, על פי פקודת הרופאים, רק רופא מורשה רשאי לבצעה", קבע פרופ ארנון אפק ראש מינהל הרפואה.

לגבי חומרי מילוי אחרים כגון חומצה היאלרונית, פרופ' אפק אומר ל-zap doctors כי "לא נתקבלו במשרד הבריאות פניות לגבי חומרי מילוי אחרים אלא רק לגבי בוטוקס. אם יתקבלו פניות, משרד הבריאות ישקול כיצד לנהוג".

לפי החוזר, לאחר שהתברר כי ישנם רופאי שיניים המבצעים הזרקות בוטוקס לצרכים אסתטיים בלבד באזור הפה ומעבר לו, וזאת ללא שהזרקת הבוטוקס נדרשת לשם טיפול השיניים, החלו במשרד הבריאות בבירור, בין היתר מול ההסתדרות לרפואת שיניים. מינהל הרפואה מדגיש כי על פי פקודת רופאי השיניים עיסוק בריפוי שיניים הינו ניתוח, טיפול, ייעוץ או השגחה המבוצעים כרגיל בידי רופא שיניים, וכן פעולות כאמור הנעשות בהכנה לקראת התאמתן, הכנסתן, קביעתן או תיקונן של שיניים תותבות או בקשר לכך.

כל היתר אינו נכלל בסמכויות רופא השיניים, ומכאן עולה כי רופאי שיניים רשאים להזריק בוטוקס רק אם הדבר נעשה במסגרת טיפול שיניים, בחלל הפה בלבד, כמקובל ברפואת הפה והשיניים.

משמעות ההוראה היא מכה כלכלית קשה עבור רופאי השיניים שהרחיבו עסקיהם לתחום האסתטי, דבר שבו מכיר גם משרד הבריאות. "הואיל וישנם רופאי שיניים אשר החלו לתת את הטיפול, טרם פרסום חוזר זה, תינתן תקופת התארגנות של שנה בטרם יחל משרד הבריאות לאכוף על רופאי שיניים שכבר מבצעים את הפעולה ערב פרסום הנוהל, את ההוראה האמורה", מדגיש החוזר.

בואו לדבר על זה בפורום בוטוקס, מילוי קמטים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום