אינני בוכה אף פעם?

(0)
לדרג

נתונים עגומים מכנס ב"הלל יפה" שעסק בילדים נפגעי התעללות מינית: 3,535 ילדים הותקפו מינית ב-2011; הצוות הרפואי מזהה מקרי אלימות, אולם לא תמיד מדווח

מאת: מערכת zap doctors

"בשנת 2011, אותרו על ידי צוותי בתי החולים, קופות החולים וטיפות החלב ברחבי הארץ 3,535 ילדים נפגעי אלימות ותקיפה מינית. 2,180 מתוכם אותרו בבתי החולים וכל השאר, בקהילה". בנתון קשה זה, פתח ד"ר אוהד הוכמן, סגן מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, את הכנס: "אינני בוכה אף פעם" שעסק באיתור, זיהוי וטיפול בילדים נפגעי התעללות מינית.

בכנס, פרי יוזמה של צוות השרות הסוציאלי בראשותה של הגב' גליה בן ארי, ובשיתוף מכון "חרוב" והשרות הסוציאלי במשרד הבריאות, לקחו חלק כ-200 אנשי מקצוע מתחום רפואת הילדים, העבודה הסוציאלית, הפסיכיאטריה, התפתחות הילד, הסיעוד ועוד.

עוד הדגיש ד"ר הוכמן: "דומה כי המקרים שדווחו מהווים את קצה הקרחון של התופעה ורבים הם המקרים שלא מתגלים, בעיקר כי זיהוי ילד שעבר התעללות היא משימה קשה לאבחון, הדורשת מודעות גבוהה לתופעה,שיתוף של בעלי מקצועות מתחומים רבים, רגישות ונחישות ולא פחות מכך אומץ".

איך תדע אם ילד עבר אלימות?

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים ויו"ר הוועדה למניעת אלימות במרכז הרפואי הלל יפה, הציגה את דרכי הזיהוי הקליני לחשד בהתעללות על פיהם פועלים צוותי ביתה חולים בעבודתם היומיומית. ד"ר קליין הזכירה את הנתון החשוב לפיו גם בדיקה גופנית תקינה אינה שוללת פגיעה מינית קשה, וכי רק בין 3 ל- 16 אחוזים מהבדיקות הרפואיות שנערכו למקרי התעללות, העלו ממצאים חיוביים של התעללות שבוצעה בפועל. נכון להיום, סיכמה ד"ר קליין, מתוך 2 מליון ילדים בישראל, קיימים 300,000 ילדים המוערכים כילדים בסיכון. ד"ר קליין הדגישה את החשיבות באיתור מקרים לחשד בהתעללות ועודדה את הצוותים הנוכחים להקפיד על העברת דיווח לגורמים המטפלים.

1 מ-5 מיקרי אלימות לא מדווחים לרשויות

ד"ר מירב בן נתן, מנהלת בית הספר האקדמי לסיעוד של "הלל יפה" וחברת הועדה הארצית למניעת אלימות, הציגה תוצאות מחקר מדהימות לפיהן 20% מהרופאים והאחיות שנטלו חלק במחקר העידו כי זיהו מקרי אלימות כלפי קטינים ולא דיווחו לרשויות. לרוב, בשל חשש מתביעה משפטית או חוסר אמון ברשויות.

בואו לדבר על זה בפורום נפגעי/ות תקיפה מינית - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום