סוכרת: הדיכאון עלול להרוג

(0)
לדרג

במחקר חדש שכלל נתונים של 3 מיליוני איש, נמצא כי שילוב סוכרת עם דיכאון מעלה את הסיכון להתקף לב כמעט פי 3, ואצל נשים פי 7. הסיכון עולה עם הגיל

מאת: מערכת zap doctors

לחולי סוכרת הסובלים מדיכאון סיכון מוגבר להתקף לב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש משוודיה, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Association for the Study of Diabetes.

החוקרים בחנו את הקשר בין סוכרת, דיכאון ואוטם לבבי, באמצעות נתונים על כ-3.7 מיליון משתתפים בני 45 עד 84. הם לא כללו חולים שחוו התקף לב לפני תחילת המחקר. נמצא כי הסיכון לאוטם לבבי באלו עם דיכאון וסוכרת, בהשוואה לחולים עם סוכרת או דיכאון, היה הגבוה ביותר בבני 45-64, כאשר הקשר הבולט ביותר תועד בנשים (עלייה של פי 7.1 בסיכון לאוטם לבבי). בגברים באותה קבוצת גיל נרשמה עלייה של פי 2.8 בסיכון לאוטם לבבי.

במסגרת המחקר סווגו החולים לארבע קבוצות על פי התרופות שנטלו; חולים שנטלו תרופות לסוכרת בלבד, חולים שנטלו נוגדי דיכאון בלבד, חולים שנטלו את שני סוגי התרופות ואלו שלא נטלו כלל. במהלך שלוש שנות המעקב, 1.2% מהמשתתפים לקו בהתקף לב, כאשר 37% מאלו היו סופניים.

בקרב משתתפים מבוגרים יותר (גילאי 65-84), כל שלוש קבוצות התרופות לוו בסיכון מוגבר לאוטם לבבי, בהשוואה למשתתפים שלא נטלו את התרופות הללו. הסיכויים הגדולים ביותר תוארו באלו שנטלו את שני סוגי התרופות, ובנשים, בהשוואה לגברים.

הממצאים היו דומים בקבוצת הגיל הצעירה יותר (גילאי 45-64). התוצאות נותרו ללא שינוי לאחר התחשבות בטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם. החוקרים מכירים במגבלות המחקר וקוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום