אורח חיים בריא נגד סרטן

(0)
לדרג

ידוע כי משקל תקין ופעילות גופנית עשויים למנוע מחלות לב וסוכרת, אך כעת מגלה דו"ח אמריקאי חדש, כי כך ניתן למנוע גם את רוב מקרי סרטן רירית הרחם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

שלושה מתוך חמישה מקרים של סרטן רירית הרחם, ניתן למנוע באמצעות שמירה על משקל תקין והקפדה על פעילות גופנית. כך עולה מדו"ח ה-Endometrial Cancer 2013 Report.

להערכת החוקרים, כ-59% מהמקרים של ממאירות רירית הרחם (כ-29,500 נשים בכל שנה) ניתנים למניעה באמצעות פעילות גופנית סדירה במשך חצי שעה ביום לפחות ושמירה על משקל גוף תקין, עם מדד מסת גוף (BMI) בטווח של 18.5-25.

החוקרים מסבירים כי פעילות גופנית ומשקל גוף בריא מלווים בסיכון מופחת למספר ממאירויות, כולל סרטן שד, ערמונית ומעי גס. עם זאת, במקרה של סרטן רירית הרחם, הקשר הוא די בולט, כאשר ניתן למנוע חלק משמעותי מהמקרים באמצעות שינויים באורח החיים. כיום, 7 מכל 10 נשים אמריקאיות סובלות מעודף משקל או השמנת יתר, ויותר ממחציתן אינן מקפידות על פעילות גופנית בהיקף מספק להגנה מפני סרטן רירית הרחם.

סקירת המחקרים העומדת בבסיס הדו"ח, בחנה את כל המחקרים הזמינים להערכת סרטן רירית הרחם, דיאטה, פעילות גופנית ומשקל הגוף, מאז הסקירה הגלובאלית הראשונה שנערכה בשנת 2007. המומחים מציינים כי למרות העלייה במספר המחקרים הקושרים בין אורח חיים ומשקל הגוף לבין הסיכון לממאירויות והכיסוי התקשורתי בעקבות זאת, נשים רבות עדיין אינן מודעות לקשר זה. מהסקרים בנושא עולה כי אף על פי שרבים מבינים כי עודף משקל מביא לעלייה בסיכון לסוכרת ולמחלות לב, כמחצית מהם אינם מודעים לכך שמדובר בגורם סיכון למחלות ממאירות.

עם זאת, עבור אדם שמנהל אורח חיים לא פעיל, השינוי לא פשוט. קשה מאוד לרדת במשקל, כאשר עבור חלק מדובר במשימה מאתגרת במיוחד. גם בנושא הפעילות הגופנית: רבים סבורים כי עליהם להקדיש זמן רב להתעמלות או להירשם לחדר כושר, וכתוצאה מכך הם פשוט אינם עושים דבר. החדשות הטובות הן, כך עולה מהדו"ח, כי ישנה חשיבות לפעילות מכל סוג. במילים אחרות, ניתן לבצע פעילות גופנית בפרקי זמן קצרים, גם במהלך יום העבודה או בבית.

בואו לדבר על זה בפורום אונקולוגיה גניקולוגית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום