מגדל אשפוז חדש בבית חולים לוינשטיין

(0)
לדרג

נוף מהחלון, פינת עבודה אישית, חדרים גדולים מהתקן - כל אלה יוצעו בקרוב למאושפזי בית החולים, על מנת להנעים עבורם את השהות בתקופת השיקום הלא קלה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מגדל חדש מצטרף לאגף החדש, שמתחבר לבניין האשפוז המרכזי בקמפוס בית החולים השיקומי לוינשטיין ברעננה. בבית החולים יוצעו תנאי אשפוז מתקדמים שינעימו את השהות של המטופלים, ויסייעו לצוות הרפואי.

מגדל האשפוז החדש, שבנייתו הסתיימה לאחר כ-4 וחצי שנים, הוקם ביזמתו והודות למאמציו של מנהל ביה"ח לשעבר, פרופ' יעקב הרט, ובתמיכתם של בכירים בקופת חולים כללית ובמשרד הבריאות. עלות ההקמה הכוללת עומדת על סך כ100 מיליון שקל במימון של כללית, שביה"ח נמצא בבעלותה ובסיוע תרומה של 40 מיליון ¤ מעזבון הלנברג ותרומות נוספות שגייסה עמותת ידידי בית לוינשטיין, בראשות היו"ר ארז מלצר והמנכ"לית שולה מליק. יש לציין גם את מעורבותן החשובה של קרן לגסי וקרן העזבונות בהעמדת המימון למגדל ובתכנונו.

המגדל החדש בלווינשטיין. צילום: אורן יזרעאל
המגדל החדש בלווינשטיין. צילום: אורן יזרעאל

fgkuבמגדל החדש 9 קומות ושטחו הכולל כ-10,000 מ"ר. הוא כולל חדרי אשפוז מרווחים ומודרניים וציוד מתקדם. בכל קומה 13 חדרים שכל אחד מהם מיועד לשני מטופלים. חדרי האשפוז גדולים מהנדרש לפי תקן משרד הבריאות, כדי לענות על הצרכים המיוחדים של המשתקמים.

דגש מיוחד הושם על עיצוב נאה ומודרני, שכולל בין השאר פטיו ענק מאובזר במתקני משחקים לילדים, וכן יטרינות רחבות, שתורמות להכנסת אור יום טבעי ויכולת ליהנות מהנוף. מעבר לתנאים הסטנדרטים, המקובלים היום בבתי החולים המודרניים ניתן יהיה למצוא במגדל מנופי תקרה חשמליים להעברה וניוד ואלונקות רחצה חשמליות שיאפשרו טיפול קל יותר הן למטופל והן לצוות; מחסן גדול לאחסון הציוד הרב שיש למטופלי לוינשטיין בצמוד לכל שני חדרים, מערכת קריאה אלחוטית שתאפשר לכל מטופל לתקשר עם האחות במקרה הצורך.

לרשות כל מטופל תעמוד פינת עבודה הכוללת חיבור למחשב, מערכת מולטימדיה לכל מטופל. המיטות ימוקמו כך שכל מטופל ייהנה מחלון הפונה אל הנוף, וכן יוצע חדר אוכל מחלקתי מרווח עם נוף לשרון.

בית החולים משרת מדי שנה כ-1,600 מטופלים, נפגעי תאונות אזרחיות וצבאיות, פעולות טרור ומחלות הגורמות קשיי תפקוד. בין המטופלים מבוגרים נפגעי שדרה, גפיים, אירוע מוחי, ומחלות מערכת העצבים כגון פרקינסון וטרשת נפוצה, וכן ילדים הסובלים מפגיעות שונות. לדברי פרופ' עמירם כ"ץ, מנהל בית החולים לוינשטיין: "בשבועות האחרונים החל תהליך אכלוס המגדל במטופלים כאשר המחלקות מתרחבות ומעבירות חלק מהמאושפזים לאגף החדש. במקביל, אנחנו נערכים גם לשיפוץ יסודי של האגף הקיים של בית החולים, ברמת גימור ועיצוב זהה לזו של המגדל החדש. בעוד כשלוש שנים בית החולים לוינשטיין יהיה מרכז רפואי חדש לחלוטין, מרכז השיקום המתקדם והמודרני ביותר, לרווחת המשתקמים שיבואו בשעריו ולנוחות הצוות המטפל".

בואו לדבר על זה בפורום שיקום נכים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום