בדיכאון? עשו ספורט

(0)
לדרג

לא רק בשביל הבריאות, והגזרה: סקירה חדשה מגלה כי לפעילות גופנית עשויה להיות תועלת לצמצום תסמיני דיכאון, ותיתכן גם השפעה לטווח ארוך על מצב הרוח

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נפש בריאה בגוף בריא. עדות נוספת לקשר החיובי בין פעילות גופנית למצב הרוח, עולה מתוצאות סקירה שפורסמה לאחרונה בכתב העת Cochrane Database of Systematic Reviews.

הסקירה כללה 37 מחקרים שבהם השתתפו נבדקים הסובלים מדיכאון, כפי שאובחן על פי מדדים סטנדרטיים של התופעה. מבין 35 מחקרים (1,356 משתתפים) שערכו השוואה בין מי שעושה פעילות גופנית ובין מי שלא, נמצא כי לספורט השפעה קלינית מסוימת על תסמיני דיכאון. בחלק מהמחקרים ההשפעה לא הייתה משמעותית, לעומת זאת מחקרים אחרים הראו שיש הטבה מסוימת גם לטווח ארוך.

עם זאת, החוקרים מציינים כי דרושים מחקרים נוספים באיכות-גבוהה להבנת הסוג והיקף הפעילות הגופנית היעילים ביותר ואם תועלת זו נותרת לאורך זמן. מהסקירה עולה כי לפעילות גופנית עשויה להיות השפעה מתונה על תסמיני דיכאון.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לחזק את בסיס העדויות התומך בהשפעות פעילות גופנית. הם גם ממליצים שמחקרים נוספים יבחנו בפירוט מעמיק יותר אילו סוגי פעילות גופנית ספציפיים עשויים להועיל במיוחד לסובלים מדיכאון.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום