מונו חברי ועדת סל התרופות

(0)
לדרג

בראש הוועדה יעמוד פרופ' יונתן הלוי, מנהל בי"ח שערי צדק. ארגוני החולים: "השנה בחירת חברי הוועדה נעשתה מאוחר, דבר שעלול לפגום ביכולתה לבצע את עבודתה"

מאת: מערכת zap doctors

שרת הבריאות יעל גרמן ושר האוצר יאיר לפיד מינו את הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2014. הוועדה תייעץ לממשלה ולמועצת הבריאות, בנושא קביעת סדר העדיפויות בנוגע לתוספת תרופות וטכנולוגיות רפואיות לסל השירותים, בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי וזאת במסגרת התקציב שנקבע.

בתפקיד יו"ר הוועדה ישמש פרופ' יונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי "שערי צדק". כמרכזת הוועדה תשמש ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש המינהל לטכנולוגיות רפואיות ותשתיות במשרד הבריאות.

לרשות הוועדה עומדים כ-300 מיליון שקלים. השנה הוגשו לדיון בוועדה מעל-600 בקשות שונות לטכנולוגיות. "מדובר במשימה מורכבת הדורשת החלטות קשות, והוועדה תעשה כל מאמץ לעמוד במשימה באופן הטוב ביותר ובכך לסייע לכלל הציבור בישראל", נמסר ממשרד הבריאות. הוועדה מורכבת מאנשי מקצוע מובילים בתחומם, המשקפים קשת רחבה של נושאים (אנשי מקצוע ממשרד הבריאות, משרד האוצר, רופאים, נציגי ציבור, כלכלנים, נציגי קופות החולים) אשר יידרשו להתייחס למכלול ההיבטים הרפואיים, החברתיים, האתיים לטובת החולים.

מנכ"ל האגודה לזכויות החולה, תגובת שמוליק בן יעקב, מסר בתגובה כי בחירת חברי ועדת סל התרופות נעשתה השנה במועד מאוחר מאוד, דבר שעלול לפגום ביכולת חברי הוועדה לבצע את העבודה המורכבת והמסובכת בצורה הראויה. "בעוד שנציגי מערכת הבריאות בוועדה רובם ותיקים ומכירים את החומרים שידונו בוועדה, מרבית מנציגי הציבור חדשים ועל כן לא מכירים את הנושאים האמורים. פרק הזמן הקצר העומד ברשותם לא יאפשר להם ללמוד את החומר הנדרש, ולהביע את עמדתם בצורה מנומקת. לצערנו, תקציב הסל הנמוך גם השנה יגרום לכך שמאות אלפי חולים לא יוכלו לקבל את התרופות להם הם ממתינים שנים רבות על אף שדורגו ברמת עדיפות גבוהה".

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום