בת 6 חלתה בתסמונת גיליאן ברה

(0)
לדרג

ילדה שחוסנה לאחרונה בחיסון פוליו חי מוחלש חלתה בתסמונת נדירה המתבטאת בשיתוק, ואושפזה בשניידר. במשרד הבריאות מבהירים: אין קשר לחיסון

מאת: מערכת zap doctors

ילדה בת 6 חלתה בתסמונת גיליאן ברה (GUILLAIN BARRE) שעלולה לגרום לשיתוק, ומאושפזת לבירור וטיפול בבית החולים שניידר. הילדה חוסנה לפני מספר שבועות בחיסון החי נגד פוליו, אך לפי משרד הבריאות התמונה הקלינית לא מתאימה לתופעות הלוואי של החיסון.

הילדה חוסנה לפני 37 יום בווירוס פוליו חי מוחלש (OPV) והתאשפזה לפני כ-9 ימים בשניידר. קודם לאשפוז סבלה משלשולים. הילדה נבדקה וכבר לא אותרו בגופה שרידי הנגיף החי. לפי משרד הבריאות, תופעת השלשולים הייתה מאוחרת וממושכת ביחס לתופעת לוואי של החיסון נגד פוליו, ומתאימה למחלה ויראלית שמחייבת בדיקות מקיפות כדי לאתר את סוג הווירוס. "הממצאים הקליניים של המקרה לא מתאימים ל-OPV ובמיוחד שלא אותר פוליו בצואה, ואין בממצאים אלה עדות לקשר בין OPV לבין הופעת מחלת גיליאן ברה", נמסר ממשרד הבריאות. עוד נמסר כי הילדה חוסנה בארבע מנות של החיסון המומת ואין תקדים בכל העולם, של תחלואה שכזו בעקבות חיסון.

תסמונת גיליאן ברה היא מחלה דלקתית המופיעה בדרך כלל לאחר זיהומים. מתאפיינת באיבוד תחושה בגפיים, שמתפשט לכל הגוף ועלול לגרום גם לפגיעה במערכת הנשימה. בשנת 2010 היו בישראל 135 מקרים של גיליאן ברה, בשנת 2011 היו 145 מקרים, בשנת 2012 היו 111 מקרים ומתחילת 2013 חלו 37 בני אדם.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום