נדחתה תביעה בגין הולדה בעוולה

(0)
לדרג

הורים לבן 26 הסובל מפיגור שכלי תבעו את המדינה, אך ביהמ"ש פסק: לא ניתן היה לאבחן את המומים טרם הלידה ולא היתה התנהגות רשלנית של הצוות הרפואי

מאת: מערכת zap doctors

תביעתם של הורים לצעיר בן 26 הסובל מפיגור שכלי, בגין "הולדה בעוולה" ו"חיים בעוולה" נדחתה לאחרונה בבית המשפט המחוזי בחיפה. השופטת יעל וילנר דחתה את התביעה נגד משרד הבריאות בשל העובדה כי היילוד אובחן רק לאחר מספר חודשים מלידתו כלוקה בפיגור שכלי. השופטת התרשמה כי לאור עברה המיילדותי של האם, והעובדה שמדובר בילד האחד עשרה במספר במשפחה זו, האם לא הייתה ניגשת להיבדק בזמן ההריון.

לטענת ההורים התובעים, על הצוות הרפואי היה להפנות את האם לביצוע דיקור מי שפיר, בדיקות וייעוץ גנטי ובדיקות אולטרסאונד, על מנת לאבחן את המומים מהם סבל ילדם, על מנת לאפשר להורים לקבל החלטה על הפסקת ההריון.

השופטת קיבלה את טענת משרד הבריאות כי דין התביעה להידחות, משום שלא ניתן היה לאבחן את מומיו של התובע בשלב הטרום לידתי, ומכל מקום, לא מתקיים הקשר הסיבתי הנדרש בין ההתרשלות שלה טוענים ההורים לבין הלידה.

לדברי השופטת וילנר "שוכנעתי כי גם אם היה הצוות הרפואי מפנה את האם לייעוץ גנטי, וגם אם היה בייעוץ כדי להוסיף או לשנות על הייעוץ שניתן בשנות השמונים (סברה שכאמור יש לדחות), לא היה בכך כדי לשנות מהתוצאה, שכן, סביר יותר להניח, נוכח עברה המיילדותי של התובעת לפני ההריון עם התובע ולאחריו, כי התובעים לא היו מפסיקים את ההריון. משכך, לא מתקיים הקשר הסיבתי הדרוש בין ההתנהגות הרשלנית הנטענת כלפי הצוות הרפואי באי הפניית התובעת לייעוץ גנטי לבין הולדת התובע".

למען הסר ספק הבהירה השופטת כי "אין באמור בפסק דין זה חלילה כדי לבקר את אורחות חייהם ואת בחירתם של התובעים שלא להפסיק את ההריון ו/או להפסיק להרות, שכן זוהי, כך התרשמתי, תפיסת עולמם והשקפתם, ואותה יש לכבד".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום