סקר: הישראלים אוכלים וסובלים

(1)
לדרג

סקר חדש: 52% מהישראלים סובלים מצרבת לאחר ארוחות החג; רק 14% נמנעים ממאכלים גורמי צרבת. הגורמים לצרבת: מזון שומני, מזון חריף ומתובל, מזון חומצי ומזון קנוי

מאת: מערכת zap doctors

תקופת החגים משופעת בארוחות גדולות עם מאכלים מסורתיים אשר לאו דווקא תורמים לבריאותנו. סקר חדש שנערך ערב השנה החדשה מצביע על כך שכמחצית מהישראלים סובלים מצרבות; לא מצליחים להתאפק בארוחות החגים ולהימנע ממאכלים גורמי צרבת; מאשימים את האוכל המוכן הקנוי ולא שוכחים לפרגן לבישולים של אמא ושל החמות. כמו כן, הסקר מצביע על גורם אפשרי נוסף להופעת צרבת באירועים משפחתיים בתקופת החגים: כ-30% מהנשים מעידות כי מצבים של מתח נפשי גורמים להן לצרבות. את הסקר ערכה משווקת התרופה "מאלוקס", טיפול סותר חומצה ונוגד גזים. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר ברנדמן בקרב 549 משיבים, גברים ונשים מגיל 14 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית דוברת העברית בישראל.

כמחצית מהמשיבים במדגם (52%) העידו שהם סובלים לעיתים מצרבת; נשים סובלות יותר מגברים מצרבת, 58% ו-46% בהתאמה; וגם: מבוגרים מעל גיל 50 סובלים יותר מצעירים עד גיל 24 מצרבת, 55% ו-40%.

בקרב הסובלים מצרבת נמצא כי הגורמים העיקריים לצרבת הם מזון שומני (57%), מזון חריף/מתובל (52%) ומזון חומצי (51%).

על אף שישראלים רבים סובלים מצרבות בארוחות חגים בגלל ריבוי מאכלים שומניים, מטוגנים ומתובלים, רק 14% מקרב הסובלים מצרבת מעידים כי הם נמנעים ממאכלים כלשהם בארוחת החג כגון מאכלי בשר, דגים, מזון מטוגן ומתוקים

במידה וחשבתם להקל על עצמכם ולהגיש לאורחים שלכם מזון מוכן קנוי, כדאי שתשקלו זאת שוב, 47% מהמשיבים בסקר טוענים שמזון מוכן קנוי גורם להם לצרבת. מנגד, נמצא שבישולים ביתיים גורמים לפחות צרבות.

אז כיצד מקדימים תרופה למכה? ל-41% מכלל המשיבים בסקר יש תכשיר לטיפול בצרבת; ליותר נשים (45%) מגברים (36%) יש תכשיר לטיפול בצרבת.

ד"ר עמיאל פיגנבאום ז"ל, רופא משפחה ומנהל מרכזי בריאות ע.ש.ר: "צרבת היא אחת מבעיות העיכול השכיחות בעולם המערבי, היא נגרמת על רקע של עליית חומצות קיבה בוושט ומתבטאת בתחושת צריבה כואבת בגרון. אנשים רבים סובלים יותר מצרבות בנבלך תקופת החגים בעקבות אכילה מוגזמת ורוויה במאכלים שומניים. הבשורה הטובה היא שמרבית האוכלוסיה סובלת מצרבת בדרגת חומרה קלה אשר ניתנת לטיפול בתכשירים סותרי חומצה, המנטרלים את חומציות הקיבה ומקלים על הכאב וחוסר הנוחות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום