רכיבה על אופניים - פלוס לחיים

(0)
לדרג

לפי מחקר צרפתי חדש, משתתפים בטור דה פראנס נהנים מתוחלת חיים ארוכה יותר, גם בתקופות שבהן השימוש בסטרואידים היה נפוץ לשיפור ההישגים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לרוכבי אופניים מקצועיים שהשתתפו בתחרויות טור דה פראנס במהלך שישים השנים האחרונות שיעורי תמותה נמוכים משמעותית, בהשוואה לגברים צרפתים אחרים; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנסEuropean Society of Cardiology.

בהערכת שיעורי התמותה הכוללים בקרב רוכבי אופניים בצרפת שהשתתפו במירוץ היוקרתי בין 1947-2012, החוקרים מצאו כי שיעורי התמותה באוכלוסייה זו היו נמוכים ב-41%, בהשוואה לשאר האוכלוסייה. שיעורי התמותה הנמוכים נשמרו עקביים לאורך זמן, כולל תקופות של שימוש משמעותי בתרופות לשיפור הביצועים. השיעור המופחת היה משמעותי בכל הנוגע לשיעורי התמותה עקב גידולים סרטניים ומחלות לב וכלי דם, ואף שלא היה מובהק בנוגע לגורמי תמותה אחרים, כל המספרים נטו לטובת רוכבי האופניים.

החוקרים מצאו כי בקרב רוכבי אופניים שהשתתפו בתחרויות טור דה פראנס בין השנים 1947-1951, תקופה שכיסתה יותר מ-60% ממקרי התמותה בסקירה הנוכחית, תוחלת החיים הייתה ארוכה בשש שנים, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית.

מבין 786 רוכבי אופניים צרפתים שהשתתפו במירוץ לדורותיו, מתו בסך הכל 208. מהם 59 בשל מחלות ממאירות, בעיקר גידולים של מערכת העיכול, ריאות וערמונית, שיעור נמוך ב-44% מהצפוי בקרב גברים באוכלוסייה הכללית. בדומה, שיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם היו נמוכים ב-33% בהשוואה לצפוי באוכלוסיה הכללית.

החוקרים הופתעו מהממצאים, שכן ציפו למצוא חיסרון בתחרויות אלו ובמירוצים באופן כללי. עם זאת, נראה כי לא כך הדבר. עם זאת מציינים החוקרים כי משתתפי המירוץ מהווים אוכלוסיה מיוחדת, וכי לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי הכושר הגופני הודות לשנות האימונים הרבות הוא האחראי לשיעורי התמותה המופחתים.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום